Hej!
Bytt lägenhet och i den nya lägenheten så var det omöjligt att få riktigt varmt vatten i duschen. Rören är varma och alla andra kranar ger varmvatten så antog att det var fel på blandaren. Tog ut insatsen och rengjorde den för att se om det hjälpte vilket det tyvärr inte gjorde.

Enda sättat att få varmvatten är att stänga av kall-vattnet via en ventil innan blandaren men trycket i duschen blir då otroligt dåligt. Jag antar att det är termostaten i insatsen som gått sönder och vägrar ge varmt vatten.

Såhär ser blandaren och insatsen ut (bild på insatsen är tagen innan jag rengjorde den). Jag kan inte hitta märket på blandaren utan kan endast läsa "eco-stop" och "made in italy" på den och tror det är en logga på enda sidan (också med på bild) men kan inte hitta företaget ändå.. Tror badrummet är gjort för ungerfär 10 år sedan men vet inte om blandaren bytts ut under tiden.

Har ni några tips på vad jag kan göra? Har letat i timmar efter exakt denna insatsen online men kan inte hitta den eftersom att jag inte ens hittar exakt denna blandaren. Kan man ta isär insatsen och bara byta någon del innuti den som kanske är mer standard och lättare att få tag på?

Jag har försökt att vrida och vända på instasen/blandaren men kan inte hitta någon "inställning" som gjort att vattnet aldrig blir ordentligt varmt.

Tack på förhand!
 
  • Hand håller en keramisk kranpatron med metall- och plastkomponenter, möjligen för vattenkran, bakgrund otydlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild på en kromad vattenkran under en diskbänk, text "ECO STOP," text "MADE IN ITALY."
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En trådlös elektronisk enhet med sensor, möjligen en laddningsyta, reflekterande yta, suddig bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Duschhuvud över ett handduschset på en kaklad vägg i ett badrum.
S0MMER S0MMER skrev:
Gammal tråd, men den kan nog vara till hjälp.

[länk]
Tack så jättemycket! Även om modellen inte är exakt samma så är den ju otroligt lik och med samma märke! Hade en aning att det var tapwell men kunde inte hitta den loggan någonstans på deras hemsida..
 
  • Gilla
S0MMER
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.