Hej! Jag tänkte höra om någon kan hjälpa mig med svaret på detta i huset vi flytta in i maj iår.

Hqr en Nibe f730
1.9.4 rumsgivarinställningar - avstängd. Finns ett alternativ som varit ikryssat tidigare.

Vad är det för temperatur som visas i displayen? Den är alltid väldig hög och hånar oss...huset är mycket kallare. Temperaturen som visas skulle kunna vara korrekt om givaren sitter på/i vp? Då badrummet alltid är varmt. Hittar ingen rumsgivare någonstans, bara termostater till thermotech golvvärme.

Stort tack om någon har lust att bringa klarhet!
 
  • Digital display visar inomhus- och utomhustemperatur, luftfuktighet. Blå bakgrundsbelysning, grönt ljus, suddig förgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om det inte finns någon rumsgivare kan det vara frånluftstemperaturen som visas. Jämför med den i infomenyn 3.
 
  • Gilla
per alsmo
  • Laddar…
Så här ser Nibes rumsgivare ut:
Den kan såklart ligga under / uppe på värmepumpen eller så kan någon ha plockat ut själva givaren och gömt den i en dosa någonstans i huset...

Vit, fyrkantig enhet med logotyp, möjligen en router eller en elektronisk apparat. Enkel design, två synliga portar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
per alsmo
  • Laddar…
Tack @Josth och @-MaH- !

Temperaturen i displayen är nära den i serviceinfo 3.1 2/13 rumstemperatur 1 (bt50).

När jag kollade hittade jag givaren ovanpå vp.

Vad för nytta har man av att den ligger där i ett hus på 3 våningar? Som enda rumsgivare. Nu är den ju iallafall avstängd sedan imorse men konstigt att förra ägaren kört på detta sätt i 5 år? Framstår för mig som jättedåligt.

Stort tack för er hjälpsamhet!
 
  • Smalt utrymme med objekt, synlig vit behållare, mörk bakgrund, delvis suddig, belysning ovantill, vit vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.