Är det någon som snokat i priserna på isolerade stålmoduler? Det lutar åt Schiedel 30 (ska gå i schakt), men det finns ju fler på marknaden... NVI ser tex. fin ut. Om ingen har en jämförelse liggandes så blir det mitt updrag för måndagen.
 
Jag har köpt en spansktillverkad isolerad skorsten diam175mm i rostfritt som heter bofill och för 5m med väggfästen,hatt och t-rör så gick det på ca 13000:- / Anders
 
Har köpt en isolerad skorsten, Negarra- 150mm diameter. Rostfritt i inner och ytterrör och godkänd för 60 mm avstånd till brännart material.

Komplett sats, 6m, kostade 12400:- i våras, säljs av kaminexperten.
Ska montera den inom kort så jag har inte några installationserfarenheter att dela med mig av än.

Mvh Ulf
 
Nvi är betydligt billigare, enkel att montera, rostfri m.m
 
Jag har Landyvent som jag monterade själv. Låg bra i pris och var enkel att montera.
 
Marknadsundersökningen verkar bli lite mer omfattande än jag tänkt från början. Får se om jag orkar ringa/maila runt eller om det blir första bästa.

NVI 2000
Schiedel steel 30/60 Kaminexperten m.fl.
Bofill agromatic, http://www.ffbofill.com/eng/index.htm
Negarra kaminexperten 150mm
Landyvent Landy 2001 DW/Royal Landyvent.se Landy m schakt, Royal utan.
Premodul Contura-återförsäljare 150mm
ChimVision Scandinavisk spismiljö
Modulex 2000, 2004 Nordiskaskorstensprodukter
 
S
Jag fick hem en Landyvent förra veckan gick på 13800:- för 5,5meter

//steelis
 
Jag har för mig att jag betalade 7000 för min NVI, 4,5meter.
 
Har nyss beställt en Premodul 150mm diameter schaktfri med 30/60mm isolering på 4650mm för 8600:- inklusive monteringsgrejer och takhuv mm, en komplett sats från kamin till skorstenstopp.
(NOLIA mäss-pris på Bäcklunds i Umeå).
 
återkom gärna vad du kom fram till
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.