Hej alla husägare,

Jag har timavläsning med Eon och siffror för hela förra dygnet brukar ramla in successivt under natten.

Men nu syns inga siffror för gårdagen, varken totalsiffra eller staplar för enskilda timmar.

Eon skriver de inget om nåt fel i tjänsten eller så.

Nån mer som har samma problem? Nån som vet vad det beror på? Och brukar gamla siffror ramla in till slut när felet är fixat eller är den datan bara borta?

Man vill ju liksom ha koll på sin förbrukning i dessa tider...

Trevlig helg!
 
Har inte Eon, så kan inte jämföra. Men det behöver inte vara ett allmänt fel hos Eon utan kan vara något relaterat till avläsningen av just din elmätare. I så fall har det troligen trillat in till imorgon istället. Har du tittat på om du kan se förbrukningssiffrorna på din elnätsleverantörs hemsida? Eller Eons hemsida?
 
M Mikael 81 skrev:
Har inte Eon, så kan inte jämföra. Men det behöver inte vara ett allmänt fel hos Eon utan kan vara något relaterat till avläsningen av just din elmätare. I så fall har det troligen trillat in till imorgon istället. Har du tittat på om du kan se förbrukningssiffrorna på din elnätsleverantörs hemsida? Eller Eons hemsida?
Syns inget på något av ställena tyvärr
 
S Sir Duke skrev:
Hej alla husägare,

Jag har timavläsning med Eon och siffror för hela förra dygnet brukar ramla in successivt under natten.

Men nu syns inga siffror för gårdagen, varken totalsiffra eller staplar för enskilda timmar.

Eon skriver de inget om nåt fel i tjänsten eller så.

Nån mer som har samma problem? Nån som vet vad det beror på? Och brukar gamla siffror ramla in till slut när felet är fixat eller är den datan bara borta?

Man vill ju liksom ha koll på sin förbrukning i dessa tider...

Trevlig helg!

Jag har också e.on och kollade i appen nu. Ingen förbrukning för gårdagen syns där. Jag tar även in mina förbrukningsdata i Home Assistant via Greenely och där dröjde det ovanligt lång tid just idag innan det ramlade in. Dock har jag ingen aning om vad det kan bero på.
 
David Wallin David Wallin skrev:
Jag har också e.on och kollade i appen nu. Ingen förbrukning för gårdagen syns där. Jag tar även in mina förbrukningsdata i Home Assistant via Greenely och där dröjde det ovanligt lång tid just idag innan det ramlade in. Dock har jag ingen aning om vad det kan bero på.
Hmm ja det är mycket skumt. Vet inte hur vanligt det är, har bara haft timmätning nån månad
 
Har också eon och ser inga siffror efter onsdag. Dock kan det i mitt fall ha att göra med att eon-tomtarna var här och bytte elmätare då....... Om det skulle vara något större problem borde dom ju ha kommunicerat det tycker man. Kollat med kundtjänst?
 
Kan det vara någon grej med att ALLA är inne och kollar just nu så att deras datasystem går lite trögt?
 
dof dof skrev:
Har också eon och ser inga siffror efter onsdag. Dock kan det i mitt fall ha att göra med att eon-tomtarna var här och bytte elmätare då....... Om det skulle vara något större problem borde dom ju ha kommunicerat det tycker man. Kollat med kundtjänst?
Nä inte hunnit ringa och enligt omdömen har de en riktigt seg kundtjänst så har inte mejlat heller, har bara tänkt att siffrorna rullar väl in snart...
 
David Wallin David Wallin skrev:
Kan det vara någon grej med att ALLA är inne och kollar just nu så att deras datasystem går lite trögt?
Ja man vet aldrig
 
Nu har värdena ramlat in.

Var väl nån teknisk glitch.
 
  • Gilla
Mikael 81 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.