Jag har ovanstående elpanna. Den har sedan i somras stått på sommarläge. Det står att då endast klockan och tariffstyrning till vvb är i drift men i november började den värma hela huset. Har jag missuppfattat funktionen, ska den göra så? Vad är skillnaden om jag slår över till normalläge tro, med tanke på elförbrukning och så?

Jag har ställt ner temperaturen så mycket det går, men när det är varmare ute vill jag ju kunna stänga av den. Ska man stänga av pannan helt då?
 
Står den i sommarläge så ska den inte värma huset. Däremot tror jag den motionskör cikulationspumpen en minut varje vecka eller nåt sånt. Kan det vara det du uppfattade som att den värmde huset?
 
Nej, den går hela tiden och varmt i alla element. Vad kan det vara för fel som gör så annars?
 
Vilken årsmodell är det? Bild på frontpanelen och alla inställningar?
 
Två värmepumpsstyrpaneler med reglage, timervred, statusindikatorer, och temperaturmätare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Den är från 2006. Förskjutning värmekurva är på min. Då är det 10 grader hemma men vet inte om jag har råd och behöver nog stänga av den när det blir varmare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.