Här får du tips på julklappar som passar både den nyblivna husägaren och den som alltid har bott i hus. Låt dig inspireras inför julshoppingen 2022.

Du kan läsa artikeln här: 17 julklappstips till husägare
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
@
Bli då inte lurad att köpa någon "fläkt" till kaminen.... Jo, de snurrar... Men flyttar ingen luft...
 
  • Gilla
Du och 19till och 3 till
  • Laddar…
Köpte badkaret för någon månad sedan för 1100. Helt fantastiskt.
 
  • Gilla
Ulltand och 1 till
  • Laddar…
Hetaste julklappen i år är att kunna betala sin elräkning.
 
  • Gilla
Oskick och 7 till
  • Laddar…
@ @ndreas skrev:
Bli då inte lurad att köpa någon "fläkt" till kaminen.... Jo, de snurrar... Men flyttar ingen luft...
Köpte en på jula när dom hade rea, den flyttar ganska bra med luft. Man känner draget på en meters avstånd så nog fan sprider den värmen på det sätt den är ämnad för.
 
P Prodigys skrev:
Köpte en på jula när dom hade rea, den flyttar ganska bra med luft. Man känner draget på en meters avstånd så nog fan sprider den värmen på det sätt den är ämnad för.
Håller med men man bör fundera på vad för kamin man har.
På våran täljstenskamin blir det inte tillräckligt varmt.
Kompisens öppnare funkar det grymt på
 
A agb007 skrev:
Håller med men man bör fundera på vad för kamin man har.
På våran täljstenskamin blir det inte tillräckligt varmt.
Kompisens öppnare funkar det grymt på
Brukar väl även stå på förpackningen eller produktsidan att det inte fungerar på täljstenskaminer.
 
P Prodigys skrev:
Brukar väl även stå på förpackningen eller produktsidan att det inte fungerar på täljstenskaminer.
Brukar stå temperaturspann ex. 65-345 grader
 
namnbyte
A agb007 skrev:
Håller med men man bör fundera på vad för kamin man har.
På våran täljstenskamin blir det inte tillräckligt varmt.
Kompisens öppnare funkar det grymt på
På vår som är inklädd med täljsten funkar även de 'vanliga', men man måste elda på en stund för att få upp extra värme. Finns också sådana fläktar som snurrar igång på lägre temp, för just täljsten, något vi inte hade en aning om förrän vi redan köpt en vanlig som snurrar igång vid 60
 
P Prodigys skrev:
Köpte en på jula när dom hade rea, den flyttar ganska bra med luft. Man känner draget på en meters avstånd så nog fan sprider den värmen på det sätt den är ämnad för.
Jula hade inga på hyllan när jag köpte min, så fick köra och köpa biltemas. Den flyttar inte ett skit och snurrar utav helvete.
Fräck pryl men groteskt dyr till noll funktion. Kanske knäcker till bladen för att se om de gör nån skillnad. Men rekommenderar folk att lägga till 1000 kr till och köpa en riktig fläkt.
 
Fotoramen är riktigt bra, köpte en sådan åt mina föräldrar förra julen. Man installerar en app i telefonen och sen är det smidigt att skicka bilder till ramen. Den som äger ramen kan också justera hur länge bilder ska visas mm. Mina föräldrar uppskattar att kunna se bilder från sina barn och barnbarn utan att behöva göra något själva
 
Lego är annars en bra present både till stora som små. Design-lego till de stora...

Pussel är en given vinnare varje år.

Och ungdomarna vill ha trådlösa gaming-headsets, bra tangentbord och möss (ja det är stor skillnad).

Kanske en hemautomatiseringslösning? Trots allt strul som varit med SmartThings under hösten då de moderniserat lösningen, så skulle jag ändå rekommendera den för nybörjaren.
 
  • Gilla
Fideliox
  • Laddar…
Mugmaz Mugmaz skrev:
Hetaste julklappen i år är att kunna betala sin elräkning.
Finns det presentkort på e.on?;)
 
  • Gilla
  • Haha
Anders.o93 och 3 till
  • Laddar…
F Fideliox skrev:
Ja de har presentkort. 🙃

[länk]
Och byter man till Eon via elskling så får man 1200kr rabatt, samt 250kr i presentkort. De 250kr kan man omvandla till presentkort hos exempelvis Jula och få ytterligare rabatt under omvandlingen (jag har för mig att jag fick presentkort på 300kr på Jula för pengarna). Konstigt hur man kan "lura" systemet, men bra för ekonomin. Det är snart som i USA där man kan handla gratis om man har rätt kombination av rabatter.
 
  • Gilla
Fideliox
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.