2 556 läst · 18 svar
3k läst
18 svar
Hjälp med vedspis -Norahammar
Jag kan göra det när jag är ute på landet. Är i Stockholm nu men ska ut på lördag. Var sitter själva pumpen på en sådan. Vet bara var strömbrytaren till pumpen sitter men som du ser på bilden så är kökspannan inklämd i en hörna i köket så det är knepigt att se.D datja skrev:
Jag är ingen expert men vi har liknande upplägg med en spis... förlåt kökspanna ... fast det är kanske en spis eftersom vi lagar mat på den ... som är kopplad till en värmeslinga i bottenvåningen. När slingan har blivit nog varm slår termostaten till och startar cirkulationspumpen. Termostat (om reläet heter så) och pump sitter på andra sidan väggen i badrummet.J Johan Dahlström1 skrev:
Okey, spännande kanske därför den inte startar. Tack för din input.D datja skrev:Jag är ingen expert men vi har liknande upplägg med en spis... förlåt kökspanna ... fast det är kanske en spis eftersom vi lagar mat på den ... som är kopplad till en värmeslinga i bottenvåningen. När slingan har blivit nog varm slår termostaten till och startar cirkulationspumpen. Termostat (om reläet heter så) och pump sitter på andra sidan väggen i badrummet.