Mikael_L
Cheesus skrev:
Lovade att vi skulle köpa en burk surkål om de kommer med ett supererbjudande på Fein multimaster...
:D :D :D
Ja det är verkligen att uppoffra sig !!!! ;)
 
Bara de inte höjer hylssatsen nu till 2500:- bara för att de läser tråden :)

/A
 
Mikael_L skrev:
:D :D :D
Ja det är verkligen att uppoffra sig !!!! ;)

Haha, jag skrev köpa , inte ÄTA.

Tvingar de mig att äta eländet betalar jag dubbla normalpriset på multimastern bara för att slippa!
 
Åh ja, saur kraut är inte så blodigt om det skulle knipa ;)
 
Cheesus skrev:
Lovade att vi skulle köpa en burk surkål om de kommer med ett supererbjudande på Fein multimaster...:)

Den som lever får se!
Gott, jag ser fram emot en Top-sats för 699! :D
 
Jag har hittat ca 5-7 stycken såna Parkside borrhammare för 599kr och borrsatsen för 79kr i en Lidlbutik idag, kanske vore en god idé att skynda sig köpa.... :)
 
mattiasp skrev:
Ingenstans står det "made in China" MEN -det står heller inte någonstans "Germany" på själva metalldelarna. Jag gissar att grejorna har sitt ursprung någonstans i Asien, troligen Kina. Grejorna verkade i övrigt välgjorda. Tyska tillverkare brukar gärna stämpla sina alster med "Germany"

Det betyder att kvaliteten på själva metalldelarna kan vara litet av ett lotteri. Kemisk-och metallurgisk analys kostar pengar. Det är bland annat det man betalar för när man köper Bahco, Gedore osv.
Du vet väl att ex Bacho har stor tillverkning i Kina idag och att mycket Bachoverktyg är stämplade "Made in China".
Kamasa tillverkning kommer uteslutande från Kina.

Det behöver inte vara skit för att det kommer därifrån, det beror på aktören bakom varumärket.

Mvh
 
somelvis skrev:
Det behöver inte vara skit för att det kommer därifrån, det beror på aktören bakom varumärket.
Vad jag har hört från kompisar som har tillverkning i Kina av produkter för försäljning i Europa stämmer ovanstående bra. Det går utmärkt att få hög kvalitet, men det gäller att ligga på och hålla koll på vad fabriken spottar ur sig.

Som en halvrolig parentes säger samma människor att det bara är att acceptera att det kommer tillverkas en del för försäljning på sidan också. Tydligen omöjligt att stoppa om man inte sitter på plats 100 %! :)
 
Roligt att flera tycker om lidls verktyg. Har själv köpt ganska mkt verktyg från dom och pris/kvalitetsförhållandet är verkligen bra på det mesta enligt min åsikt. Har använt mina elverktyg därifrån ganska flitigt. Framförallt bandslip och handcirkel har blivit motionerade och dom fungerar utan några som helst problem.
 
somelvis skrev:
Du vet väl att ex Bacho har stor tillverkning i Kina idag och att mycket Bachoverktyg är stämplade "Made in China".
Kamasa tillverkning kommer uteslutande från Kina.

Det behöver inte vara skit för att det kommer därifrån, det beror på aktören bakom varumärket.

Mvh
Bahco har nyligen flyttat sin tillverkning från Enköping till Spanien.
För mig är tillverkningsplats en viktig parameter att ta hänsyn till när jag skall köpa en produkt. Jag försöker att alltid hålla mig till produkter som är tillverkade i EU, och helst i Sverige.

Det beror på att jag är yrkesverksam inom Svensk tillverkningsindustri med metallurgi och materialteknik. Vi har inom EU regler och strukturer som har med miljöbelastning, arbetarskydd och rimliga lönenivåer att göra.

Sånt är viktigt för mig. Det här är sann patriotism. Att vifta med flaggor och skrika okvädningsord har inte något med patriotism att göra. (Bara en personlig reflektion)
 
  • Gilla
MickeLarsson och 2 till
  • Laddar…
Köpte en momentnyckel på Duab för 499kr för att nån månad senare se exakt samma momentnyckel på Lidl för bara 199kr, inte så mycket pengar men inge kul att bli lite småblåst. Dom är på pricken lika, samma förpackning, samma stämplar i plastlådan, det enda som var olika var en på klistrad etikett.
 
mattiasp skrev:
Bahco har nyligen flyttat sin tillverkning från Enköping till Spanien.
Och en hel del av deras verktyg görs även i Kina.
Har köpt flera på sistone, bla bultsax modell dyr som jag upptäckte var stämplad med Made in China.

mvh
 
mattiasp skrev:
Bahco har nyligen flyttat sin tillverkning från Enköping till Spanien.
För mig är tillverkningsplats en viktig parameter att ta hänsyn till när jag skall köpa en produkt. Jag försöker att alltid hålla mig till produkter som är tillverkade i EU, och helst i Sverige.

Det beror på att jag är yrkesverksam inom Svensk tillverkningsindustri med metallurgi och materialteknik. Vi har inom EU regler och strukturer som har med miljöbelastning, arbetarskydd och rimliga lönenivåer att göra.

Sånt är viktigt för mig. Det här är sann patriotism. Att vifta med flaggor och skrika okvädningsord har inte något med patriotism att göra. (Bara en personlig reflektion)
Tyvärr blir det nog inte bättre i t.ex. Kina - där IPod-fabriksarbetarna tjänar 360 kr/månad - om vi skulle sluta köpa därifrån. Om man ser till svensk exportindustriell historia, kom förbättringarna snarare i takt med förbättrade ekonomiska möjligheter bl. a. tack vare den ökande exporten. Så jag förstår om det är partriotism som gör att man väljer svenskt, men om man gör det av hänsyn till kineserna bör man nog tänka om.

Bara mina 2 cent.

/A
 
Nu är det här egentligen en helt annan diskussion, men den som påstår att han eller hon väljer bort kinesiska produkter av hänsyn till de kinesiska arbetarna försöker nog bara att vara politiskt korrekt. Orden protektionism och patriotism har i det svenska språket en inbyggd negativ klang. Nu lämnar jag ämnet, så att vi kan fortsätta att diskutera eventuella fynd på Lidl.
 
Hemmakatten
Hallå där Cheesus, fick du nåt svar från Lidl? Är ju lite nyfiken på hur det blev med "provisionen".... ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.