När jag öppnar en tråd jag aldrig läst förut så hamnar jag på typ näst-sista inlägget, varför? Vill ju hamna på de första inlägget.
 
  • Gilla
Holypain
  • Laddar…
BirgitS
Gäller det i en dator eller i en mobil/surfplatta (Android eller iOS)?
Vilken webbläsare är det eller är det byggahus-appen du använder?
På vilken sida är du när du öppnar tråden?
På vad klickar du för att öppna tråden?
 
Du kan ändra var du kommer när du klickar på länkar i trådlistor som t.ex. senaste, bevakningar osv i dina inställningar.

Standard är ”första olästa inlägget”. Ändra till ”första inlägget” om du föredrar det.
Inställningar > Preferenser

Skärmbild av webbplatspreferenser med menyer, inställningar och markerad text.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ah, grymt.
Tack för hjälpen
 
C creepah skrev:
Ah, grymt.Tack för hjälpen
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Standard är ”första olästa inlägget”. Ändra till ”första inlägget” om du föredrar det.
Nu verkar ju allt ha löst sig men jag fattar inte skillnaden på ”första olästa inlägget” och ”första inlägget” då TS skriver "en tråd jag aldrig läst förut". :thinking:
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Hmm.. Nu när jag tänker efter och testar lite snabbt så kommer man till ”första olästa inlägget skapat senaste 30 dagarna”.

Så om man klickar på en forumtråd som man aldrig tidigare besökt och om forumtråden skapades för mer än en månad sedan (vilket händer ganska ofta både för nya och gamla medlemmar) så kommer man fel, typ i slutet men inte i början.

Man kommer alltså till ett inlägg som skapades den 7 november i år istället för till första inlägget, vilket skulle kunna vara skapat 1 april 2020.

Får försöka undersöka om det går att fixa på något sätt.
 
  • Gilla
  • Ledsen
Peter #11 och 4 till
  • Laddar…
En annan orsak kan väl vara att man markerat alla trådar som lästa? Nästa gång man går in i valfri tråd så hamnar man vid den tidpunkten då den markeringen gjordes.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Så kan det också vara. Tack @useless för att du noterade detta.
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Hmm.. Nu när jag tänker efter och testar lite snabbt så kommer man till ”första olästa inlägget skapat senaste 30 dagarna”.

Så om man klickar på en forumtråd som man aldrig tidigare besökt och om forumtråden skapades för mer än en månad sedan (vilket händer ganska ofta både för nya och gamla medlemmar) så kommer man fel, typ i slutet men inte i början.

Man kommer alltså till ett inlägg som skapades den 7 november i år istället för till första inlägget, vilket skulle kunna vara skapat 1 april 2020.

Får försöka undersöka om det går att fixa på något sätt.
Aha, jag har noterat samma sak som @creepah men bara vid enstaka tillfällen och inte kunnat reproducera det. Med vetskapen om hur jobbig en sådan felsökning kan bli har jag besparat er den rapporten :crysmile:.
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Får försöka undersöka om det går att fixa på något sätt.
Ja det vore bra för logiken med ”första olästa inlägget skapat senaste 30 dagarna” förstår jag inte riktigt för jag vill i alla fall alltid komma till första olästa, även om jag inte tittat till tråden på väldigt länge.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.