HOBBY ARCHITECT
Ingen pool, men här är ett lägenhetsboendet med en stor gemensam vinterträdgård. :love:
 
HOBBY ARCHITECT
Handritad skiss av ett husplan med en central vinterträdgård och poolområde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Håller på och skissar på ett nytt hus med vinterträdgård och pool i mitten av huset...
 
Fadai
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[bild]
Håller på och skissar på ett nytt hus med vinterträdgård och pool i mitten av huset...
Häftig idé, men du kommer att behöva massor av extrabelysning till växterna om det bara ska vara takfönster. Vilken typ av växter har du tänkt ha? Om rummet placeras enl första bilden blir det mer ljus + att du kan öppna upp på sommaren. Är det seriösa planer du har, eller leker du med tanken?
 
  • Gilla
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
T
Coolt! Klart du kan ha badbassäng! Jag tycker absolut idén är genomförbar, men ett stort frågetecken är ju naturligtvis energikostnaden för uppvärmning och belysning. Men hej, om pengar inte är ett problem varken i byggnadsskedet eller senare så kör! Alltid retar det väl nån granne... :rofl:

Sen kan jag tycka att planlösningen blir väldigt "hotellaktig" och "fyrkantig", speciellt övre plan. Samma problem som alla andra hobbyritare har alltså...
 
HOBBY ARCHITECT
T Turbo_Tail skrev:
Sen kan jag tycka att planlösningen blir väldigt "hotellaktig" och "fyrkantig", speciellt övre plan. Samma problem som alla andra hobbyritare har alltså...
Du kanske tycker tv-rummet på övervåningen ska vara öppen så man inte kan stänga även om man stör dom där nere med tv-ljudet?
 
HOBBY ARCHITECT
Fadai Fadai skrev:
Häftig idé, men du kommer att behöva massor av extrabelysning till växterna om det bara ska vara takfönster. Vilken typ av växter har du tänkt ha? Om rummet placeras enl första bilden blir det mer ljus + att du kan öppna upp på sommaren. Är det seriösa planer du har, eller leker du med tanken?
Nej, bara på skoj.
Ritning på våningsplan för ett hus med många rum, pool, vinterträdgård och garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
HOBBY ARCHITECT
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.