Ok, detta kanske är en jättekorkad fråga... men hur tar jag lämpligast ut glasrutorna ur sitt emballage? Lådan är spikad från alla håll och väger säkert 200 kg. Rutorna är upp till 70x150 cm.

Om jag öppnar ovanifrån - hur får jag upp dem? Om jag öppnar från sidan - hur hindrar jag dem från att rasa ut? Håller de för att lägga lådan ner på sidan?
Delvis byggd träkonstruktion med isolering och presenning på gräs utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Förpackade träpaneler märkta "3MM TEMPERED CASSANDRA" på en blöt byggarbetsplats med en bil och presenning i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Totte_S
  • Laddar…
Luta paketet, antagligen enklast genom att palla under pallen på ena långsidan. Järnspett och några klossar typ. Sen är det bara att öppna.
 
  • Gilla
mlkjhr och 1 till
  • Laddar…
Sätt en snedsträva på varje sida och luta det lite åt ena hållet, ta sedan loss sidan som pekar något uppåt.
 
  • Illustration av två plankor stödda mot varandra med en snedsträva markerad i gult.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Intressant, jag gjorde exakt detta igår, ett växthus på 14 kvadratmeter, 300-400 kg glas.

Jag tog loss överdelen, "locket" på din bild. Sen var de i mitt fall inte supertätt packade. Fanns åtminstone en centimeters spel vid sidan. Vi var två pers och lyfte upp ett glas i tagen och tog in för att förvara inför bygge i vår.

En skiva på 1.8 * 0.75 meter väger ca 15 kilo.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.