MollyMoon
Renovering i gillestugan. Å vi ska också byta insats i öppnaspisen, äntligen. Tänkte därför snygga till spisen på utsidan, när vi ändå håller på!
Hjälp med färg får jag nog i färgaffären.
Så till min fundering:
1) Har du målat på tegel inomhus? Blev det bra? Grundade du innan? Är materialet väldigt sugande?

2) Vad tror du om att bygga spiselkransen i trä istället för att gjuta? Det borde väl inte vara nåt problem?

Jodå, de blir varmt vid öppna spisen, men risk för ngn brand kan jag väl inte tänka mig? Man kan gira snygga hörn, och använda fogmassa för att runda till det snyggt. Eller hur?
Kolla på bilden jag hittat! Visst var de tjusigt... tänkt då på vilket utgångsläge jag har. se bild på min nuvarande öppna spis här nedan. Tack för att du ville läsa min inlägg, MollyMoon ♥
 
  • Mysigt vardagsrum med en svartmålad tegelöppnaspis, brinnande ved, och en traditionell inredning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsprojekt av gillestuga med ommålad spis och delvis tapetserad vägg, verktyg syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Färdig?
 
MollyMoon
Papphammar666 Papphammar666 skrev:
Färdig?
Hej, kul med frågan. Ja, spiselkransen ligger i sin linda... ännu, vi funderar... men så här blev det innan vi inredde det hela. Finns lite kvar att göra, tex. fylla ut tomrummet ovanför kaminen, glasplatta framför kaminen etc. Men vi blev väldigt nöjda bla. med målningen av teglet som var så smutsigt. /MoollyMoon
Inomhusvy med öppen spis, mörkt trägolv, vit lampa och en dammsugare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
gaia och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.