Bananskalare Bananskalare skrev:
läs inlägget igen och fundera. Det behöver inte vara så komplicerat.
Nej, det är inte så komplicerat. Men trotts det tycks hela ämnet gå överhuvudet på dig. Då är det lite svårt att förklara.
Frågan är rimligt ställd, men du förstår inte tillräckligt för att begripa det.
 
D Daniel 109 skrev:
Nej, det är inte så komplicerat. Men trotts det tycks hela ämnet gå överhuvudet på dig. Då är det lite svårt att förklara.
Frågan är rimligt ställd, men du förstår inte tillräckligt för att begripa det.
De va så de var... jag som inte begrep.
Du har förvisso haft lite svårt att visa din kunskap i ämnet.
Så det kanske är därför du måste berätta att andra inte förstår?
Men jag förstår ju inte....
 
Redigerat:
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
Redigerat:
Jag hoppas att någon annan kan förklara för dig. Du tycks ju ha fått för dig att allt jag säger är fel.
 
D Daniel 109 skrev:
Jag hoppas att någon annan kan förklara för dig. Du tycks ju ha fått för dig att allt jag säger är fel.
Den länken jag la ut förklarar ganska bra vad marknads ekonomi är. Men du kanske vet bättre? Då får du nog hitta en källa som inte är Wikipedia....
 
Det hjälper inte att länka till information när du inte förstår den.
 
D Daniel 109 skrev:
Det hjälper inte att länka till information när du inte förstår den.
Hur vet du att jag inte förstår den?
Vad är det jag inte förstår?
Skyll på mig! Om det gör dig gladare så visst!
 
Bananskalare Bananskalare skrev:
läs inlägget igen och fundera. Det behöver inte vara så komplicerat.
du skriver att vi måste sälja el på ett för oss oekonomiskt sätt.

vilka är "vi"?

du skriver "problematiken med kapacitetsbristen är gissningsvis att vi måste sälja el til våra grannländer."

vilka är "vi"?

EON och UNIPER får väl ha sina produktionsanläggningar var de vill, och sälja sin el till dem de vill? så det kan knappast vara dem du syftar på när du säger "vi".

Det enda jag kan komma på är att du arbetar för en elproducent, gör du det?
 
elföretagen va trodde?
 
Bananskalare Bananskalare skrev:
Hur vet du att jag inte förstår den?
Vad är det jag inte förstår?
Skyll på mig! Om det gör dig gladare så visst!
Mata inte trollet.
 
Bananskalare Bananskalare skrev:
elföretagen va trodde?
Saknas det nåt där?
Jag är inte mycket för att gissa vad andra menar i såna här sammanhang, det brukar vara bättre att fråga.
Det finns ett bra engelsk uttryck - "assumption is the mother of all fuckups", jag vet inte om det finns något liknande på svenska.
 
S sunqan skrev:
Saknas det nåt där?
Jag är inte mycket för att gissa vad andra menar i såna här sammanhang, det brukar vara bättre att fråga.
Det finns ett bra engelsk uttryck - "assumption is the mother of all fuckups", jag vet inte om det finns något liknande på svenska.
För du kan väl inte på allvar mena att du med "vi" syftar på företagen som tillverkar el? Om det är så, då fåt du gärna förklara hur du menar.
 
Bananskalare Bananskalare skrev:
Hur vet du att jag inte förstår den?
Vad är det jag inte förstår?
Skyll på mig! Om det gör dig gladare så visst!
För att länken du hänvisar till säger samma sak som Daniel 109, och du vill använda den för att visa på att han har fel. Du har således inte förstått.
 
tveksamt tveksamt skrev:
För att länken du hänvisar till säger samma sak som Daniel 109, och du vill använda den för att visa på att han har fel. Du har således inte förstått.
Nu får du nog sluta smutta på glöggen. Eller är det russinen?

i en perfekt marknadsekonomi har alla samma pris.... Kan du vara snäll och berätta var jag hittar det i min länk eftersom jag inte har förstått enligt så får du helt var jag hittar infon.
 
K karlmb skrev:
Mata inte trollet.
Du har rätt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.