Jag får alls ingen hjälp här på forumet om bra ytterdörrar. Har ni tips på tillverkare? Ska man försöka få en måttbeställd och egendesignad - det lär väl ta lång tid och vara dyrt?

Jag har googlat men har svårt att hitta en enkel ytterdörr som passar 30-tals hus (fönster på 1/3 av ytan uppifrån). Dörrarna har blivit så moderna, alternativt finns typ 1800-talsmodeller.
 
Jag skulle gå till en lokal snickare. Vi har flera bekanta som har snickargjorda ytterdörrar av lokala hantverkare, till helt ok priser.
Kan man vänta lite längre så rekommenderar jag Qvesarums byggnadsvård, som bygger vilken modell av dörr du vill, dessutom prisvärt.
 
Ca 20 000 får du räkna med att det kostar (har kollat hos både lokal snickare och större företag). Vårat problem är torpets minimala dörröppning- ej standardmått liksom :rolleyes:. Några 20 000 hade vi dock inte råd att lägga just nu, lyckades till slut hitta en dörr som gick att få i "miniformat" hos Skånska Byggvaror. Den duger åt oss tills vidare även om det är långt från orginalet :D
1. Den gamla fina
2. Den nya fula
 
  • torpet0606.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • dörr.jpg
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.