Hej!

Jag är antitesen till fackman, så här gäller det att läsa med stort överseende.

Vi ska i alla fall renovera köket och hade idag några här som rev ut det gamla.

Nu ser det ena vattenröret ut som på bilden, dvs helt blottat. Vi kommer ha rörmokare här om någon vecka men under tiden kan vi inte slå på vattnet eftersom det kommer spruta ut detta rör.

Hur gör jag för täta detta rör? Jag tänker att jag kan göra det själv eftersom det bara är temporärt och det jag är rädd för är att det kommer läcka om jag inte gör det på rätt sätt.

Tack på förhand!
 
  • Frånfrusen eller skadad vit plastslang framför träbakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rickard.
En provtryckningspropp är väl enklast.

Vad är det för dimension på slangen?
 
Rickard. Rickard. skrev:
En provtryckningspropp är väl enklast.

Vad är det för dimension på slangen?
Den är 15 cm (utsida till utsida)
 
  • Gilla
Aunty
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
Jag gissar du menar 15mm?

Är det inte någon gammal variant som inte finns kvar längre kan du köpa denna eller motsvarande variant från valfritt märke och butik.

[länk]
Haha, ja det ska vara mm, är duktigt stressad nu men familj som inte får använda toaletterna....

Tack för tipset! Som jag förstår det skruvar man på klämringen så dem sitter på röret? Jag försökte trycka på en klämring jag hittade hemma men det var helt hopplöst därav frågan.
 
Allaanvnamnupptagna Allaanvnamnupptagna skrev:
Haha, ja det ska vara mm, är duktigt stressad nu men familj som inte får använda toaletterna....

Tack för tipset! Som jag förstår det skruvar man på klämringen så dem sitter på röret? Jag försökte trycka på en klämring jag hittade hemma men det var helt hopplöst därav frågan.
Och en till fråga, vad är avgradning?
 
Rickard.
Allaanvnamnupptagna Allaanvnamnupptagna skrev:
Haha, ja det ska vara mm, är duktigt stressad nu men familj som inte får använda toaletterna....

Tack för tipset! Som jag förstår det skruvar man på klämringen så dem sitter på röret? Jag försökte trycka på en klämring jag hittade hemma men det var helt hopplöst därav frågan.
Kan det vara så att slangen är 16mm och du försöker trycka på en 15mm ring?

Normalt trär man bara på ringen och stödhylsan trycks in i slangen.
 
Rickard. Rickard. skrev:
Kan det vara så att slangen är 16mm och du försöker trycka på en 15mm ring?

Normalt trär man bara på ringen och stödhylsan trycks in i slangen.
Jag tycker verkligen den är 15mm när jag mäter. Kan vara så att den gamla ringen är nött då den har suttit på samma slang tidigare.

Jag köper nytt imorgon och testar!
 

Bästa svaret

Hornbach har det du behöver i fabrikat Vatette. Provtryckningspropp och halvkoppling ink stödhylsa
 
  • Gilla
Allaanvnamnupptagna och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Hornbach har det du behöver i fabrikat Vatette. Provtryckningspropp och halvkoppling ink stödhylsa
Sent svar, men tack för hjälpen, ditt tips gjorde susen!
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.