Jag har hittat ett jättefint kakel som jag VILL ha. Det enda problemet är priset som är ungefär dubbelt för högt för vår sinande nybyggarplånbok, i a f enligt min sambo... ;-) Van att pruta försökte jag även denna gång, men icke. 20 m2 eller 1 m2, priset står fast.
Funkar det alltid så när man köper kakel och klinker ? Vid köp av annat byggmaterial brukar ju mängden spela stor roll. Någon som har tips om hur man skulle kunna få tag på detta kakel till ett "bättre" pris ? Kaklet är från Konradssons.
 
Problemet är väl att 20 kvm inte är någon jättekvantitet, hade det gällt 500kvm så kanske läget varit ett annat.

Konradssons är ju inte direkt billiga, finns där inget liknande från någon annan tillverkare??

Detta är lite av problematiken med att bygga nytt, man får kompromissa för att kostnaderna inte ska tokskena.
 
Nej, det är för små mängder förstås. Skulle jag ha hittat det på vår lokala byggvaruhus så vet jag att vi skulle fått ett bra pris, eftersom vi köpt så mycket annat där. Kanske jag skall undersöka om de kan köpa in kaklet från Konradssons ?

Nej jag har inte sett något liknande billigare. Kaklet Ricordi är krämbeige och ser handgjort ut (färgskiftningar, buckligt och ojämnt i kantern). Dessutom börjar jag ledsna på att leta kakel, var så nöjd när jag äntligen hittade ett jag kan acceptera och då är det naturligtvis för DYRT :(
 
Mellan 20 och 30% rabatt var det som vi fick när vi åkte runt och frågade priser hos kakelhandlarna.
En kakelsättare erbjöd 40% rabatt på plattorna om vi anlitade honom till jobbet.
 
Vi har i stort sett fått rabatt på ALLT vi köpt till vårt hus i lösvirke, 5-40 %. Därför blev jag lite snopen när kakelhandlaren vägrade gå ner en krona ! Prislappen på kaklet gäller.
 
Jag har svårt att tänka mig att de plattsättare som handlar där inte får en rabatt på 20% eller mer. Om ni har bra kontakt med en plattsättare skulle man kunna tänka sig att han ger er en del av eller hela rabatten på plattorna om han får göra jobbet. Fast ni kanske ska göra det själva?
 
Det är en liiten kakelhandlare, som säljer kakel, tapeter, inredningsprylar m.m. från olika företag, så jag tror inte att det spelar någon roll om man är plattsättare.
Skall försöka kolla med andra återförsäljare av Konradssons.
 
Det finns massor av återförsäljare av Konradssons grejer. Kika här och sök rätt på någon annan.
 
Nu har jag varit i kontakt med två andra Konradssons återförsäljare och de verkar inte heller pigga på att pruta EN ENDA KRONA ! :( Fy vad jag blir sur, jag VILL HA detta kakel ! Min sambo säjer NEJ, det är för dyrt, hitta ett liknande för halva priset. Men jag har ju letat, och detta är det enda jag vill ha. Blir så trött på att leta kakel, vill inte leta mer.
Kan det löna sig att kontakta Konradssons direkt måntro och få köpa momsfritt (vi har eget företag) ?
 
Vilket kakel är det frågan om då?

Det kan ju tänkas att någon här på forumet har sett/vet om något liknande fast billigare som skulle kunna funka?
 
Kaklet heter Ricordi, gräddvit. Någon som har kaklat med detta och fått över ... ? Eller som har sett kaklet på rea någonstans ... ? ;-)
 
Vi har fått ca 20% rabatt på Konradssons sortiment, och då har vi handlat rätt mycket av dem. Välj en annan handlare så ska du se att det går bättre!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.