Allan J Allan J skrev:
Låter toppen för de som har teckning med 3. Tyvärr funkar det inte alls där min stuga ligger.
Då är det värre.
 
Allan J Allan J skrev:
Glömde skriva att vi har Telia fiber hemma om någon vet något man kombinera smart med det. Dock brukar Telia sällan vara billiga på mobila abonnemang vad jag erfar…
Har du ett mobilabonnemang också så får du gratis mobiltbredband
https://www.telia.se/privat/erbjudanden/samla-mer
 
  • Gilla
jaga
  • Laddar…
Telenor familje abbonemang har jag. För varje ny accesspunkt koster 99kr. 129 för mobil. Allt är obegränsat.

Betalar själv 1132kr för 3st mobilnummer och 5st mobila internet. Det tycke rjag är hyffsat prisvärt.
 
Bad är en avcesspunkt för 99kr.
Vad får man då?
 
Allan J Allan J skrev:
Har inte fri surf på mobilen men det kanske kan vara värt att uppgradera för att kunna ha ett extra simkort med fri surf året runt då…för bara 15 kr extra… bra om jag skulle vilja sätta upp en wifikamera i stugan…
Vad har du för abonnemang som inte har surf?
Vad heter det och vad betalar du?
Det låter som du sitter på en föråldra produkt.
 
A A-Man_08 skrev:
Vad har du för abonnemang som inte har surf?
Vad heter det och vad betalar du?
Det låter som du sitter på en föråldra produkt.
Jag har inte sett någon anledning till att ha fri surf på mobilen tidigare då jag inte förbrukar så mycket att det är värt det. Klarar mig bra på 15gig. Hemma har jag ju Wi-Fi och även på jobbet.

15 gig 225kr/månad med comviq
 
Allan J Allan J skrev:
Jag har inte sett någon anledning till att ha fri surf på mobilen tidigare då jag inte förbrukar så mycket att det är värt det. Klarar mig bra på 15gig. Hemma har jag ju Wi-Fi och även på jobbet.

15 gig 225kr/månad med comviq
Jag läste det som att du inte hade surf alls. Inte så vanligt idag

Ja absolut 15gig klarar man sig nog bra på.
Jag har själv 15 gig och kan spara 15.
Hushåller inte och brukar ligga runt 10-12gb förut wifi.
Köper bost på semestern om det ska streamas.
 
Ett sätt att få ner mängden använd data avsevärt är att reducera upplösningen på Youtube/Netflix/....Det finns ju ingen anledning att streama i 1080p eller 4k upplösning på en liten skärm, även om enheten stödjer detta. 720p eller 480p på mobil/tablet funkar bra. Barnen kommer nog inte bry sig.

https://www.androidauthority.com/how-much-data-does-netflix-use-976146/
 
Allan J Allan J skrev:
Hej! Säkert fler som har stugor och husvagnar och båtar där ni tillbringar ett par 4-5 veckor per år. Har ni några tipps på mobilt bredband som ger mycket surf när man behöver men som kostar lite eller inget när man inte är på plats?
Med två barn och fula ovanor att streama en hel del krävs mycket data men bara under kortare perioder.
Så osugen att skaffa ett abonnemang som kostar 3-500/ månad hela året för att få fri surf…
Hur gör ni andra? Tecknar abonnemang och säger upp igen efter sportlovet ?

Tyvärr verkar fiber utbyggnad tagit lite konstpaus i min glesbygd.
Om du har bredband via Telia, så får du ju rabatt på mobilabonnemanget om du även skaffar det hos Telia.

T.ex kan du få helt obegränsad datamängd för 489 kr / mån.
Extra simkort för t.ex surf kostar 199 kr / mån, kallas för "Extra användare", går att sätta i 4G/5G-router.

Telia har även kontantkort med obegränsad datamängd.
 
Starlink RV har så du kan betala månadsvis och pausa när du vill. Då får du snabbt och stabilt internet. Inte billigaste men kan vara ett intressant alternativ beroende på vad ni prioriterar. Kanske vanliga versionen utan RV går att få månadsvis också. Hade varit värt att undersöka om Starlink är intressant
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.