Har hört från flera håll att en begagnad Wascator tvättmaskin från firma som servar maskiner kan vara ett bra val av maskin.

Nån som har erfarenhet av Wascator i privat bruk?
 
  • Haha
EmilyLily
  • Laddar…
Åsa Lund
Har en W455H här hemma. Eftersom den är trefas är den snabb, stor fördel. 60° tvätt tar trekvart. Perfekt!
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
A
Det funkar ju om man har 3fas och möjlighet till störtavlopp
 
  • Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Det funkar ju om man har 3fas och möjlighet till störtavlopp
Eller luddlåda om plats finns.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
A
Alfredo Alfredo skrev:
Eller luddlåda om plats finns.
avloppet måste ändå vara fullt fungerande
luddlåda tycker jag man alltid skall använda
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Har en W455H här hemma. Eftersom den är trefas är den snabb, stor fördel. 60° tvätt tar trekvart. Perfekt!
Japp, har använt Wascatormaskiner i tvättstugor tidigare och tycker att dom är kalas. Dom är enkla att hantera, snabba, tvättar bra och verkar vara rejäla grejer.

electroluxaren skrev:
Det funkar ju om man har 3fas och möjlighet till störtavlopp
3fas ja, störtavlopp får jag läsa på vad det är för något.

Alfredo Alfredo skrev:
Eller luddlåda om plats finns.
Det är en ganska oanvänd kallkällare så plats finns.

Tack för svaren
 
electroluxaren skrev:
Det funkar ju om man har 3fas och möjlighet till störtavlopp
Förresten, kan jag tolka det som att vitvaru-oraklet anser att Wascator är bra grejer, även begagnat?
 
A
B Bästerortarn skrev:
Förresten, kan jag tolka det som att vitvaru-oraklet anser att Wascator är bra grejer, även begagnat?
Ja de är bra men dyrt om det händer något
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
A
B Bästerortarn skrev:
Japp, har använt Wascatormaskiner i tvättstugor tidigare och tycker att dom är kalas. Dom är enkla att hantera, snabba, tvättar bra och verkar vara rejäla grejer.



3fas ja, störtavlopp får jag läsa på vad det är för något.



Det är en ganska oanvänd kallkällare så plats finns.

Tack för svaren
störtavlopp är att den tömmer vattnet vid golvet i en 3" slang med självtryck dvs. ingen pump. tömmer 50l på 5s
därför vill man det skall gå i en luddlåda vilken håller hela volymen och tappar ut vattnet i 40mm rör lite långsammare
 
  • Gilla
Nalleman64 och 2 till
  • Laddar…
Åsa Lund
electroluxaren skrev:
störtavlopp är att den tömmer vattnet vid golvet i en 3" slang med självtryck dvs. ingen pump. tömmer 50l på 5s
därför vill man det skall gå i en luddlåda vilken håller hela volymen och tappar ut vattnet i 40mm rör lite långsammare
Vi har en övergång till klent rör strax före brunnen. Det blir alltså en liten dämning/bromsning av flödet i röret men det hindrar inte funktionen alls. Klarar oss alltså utan luddlåda.
 
A
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Vi har en övergång till klent rör strax före brunnen. Det blir alltså en liten dämning/bromsning av flödet i röret men det hindrar inte funktionen alls. Klarar oss alltså utan luddlåda.
Risken är att det stryper för mycket och/eller det blir stopp, då kommer maskinen larma då den tömmer på tid
 
  • Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
Vad kostar en begagnad renoverad Wascator?
 
Åsa Lund
electroluxaren skrev:
Risken är att det stryper för mycket och/eller det blir stopp, då kommer maskinen larma då den tömmer på tid
Jepp, men det har funkat för oss i 14 år
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
A
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Jepp, men det har funkat för oss i 14 år
Som sagt en risk.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.