Jag monterade en loftsäng åt en kund där det kom ut lite vatten där jag monterade min expanderbult.

Det droppade / rann ut vatten någon dag.

Vilket dom menade ( inspecktions firman) att det var avloppet från övervåningen.

Brukar man lägga in avloppet i dessa betong bjälklag hål utrymmen??

Så detta blev ett försäkrings ärende.

Monterar med korta bultar 4-5-6 cm beroende på hur det känns när man borrar.

Detta är ett helt nybyggt hus 2021.

Vad är det man ser på bilden? Någon svart klegga för vad?
 
  • Närbild på trasig vägg som visar hål med svart inre.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Staplar av prefabricerade betongplattor med hål, byggarbetsplats, industriell, byggmaterial, förvaring utomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Compact-living Compact-living skrev:
Jag monterade en loftsäng åt en kund där det kom ut lite vatten där jag monterade min expanderbult.

Det droppade / rann ut vatten någon dag.

Vilket dom menade ( inspecktions firman) att det var avloppet från övervåningen.

Brukar man lägga in avloppet i dessa betong bjälklag hål utrymmen??

Så detta blev ett försäkrings ärende.

Monterar med korta bultar 4-5-6 cm beroende på hur det känns när man borrar.

Detta är ett helt nybyggt hus 2021.

Vad är det man ser på bilden? Någon svart klegga för vad?
Håldäck är inte supervanligt i bostadshus. Avloppet kan gå korta sträckor i hålen.
det brukar finnas vatten kvar i håldäck och har man inte drnerat under byggtiden kan det ligga kvar.
Det lär inte vara ett avlopp. Vart ligger våtgruppet och stammar i förhållande till där du borrade?
 
  • Gilla
Compact-living Robban
  • Laddar…
I Installation skrev:
Håldäck är inte supervanligt i bostadshus. Avloppet kan gå korta sträckor i hålen.
det brukar finnas vatten kvar i håldäck och har man inte drnerat under byggtiden kan det ligga kvar.
Det lär inte vara ett avlopp. Vart ligger våtgruppet och stammar i förhållande till där du borrade?
Jag borrade i vardagsrummet i ytterkanten på badrummet.

I denna lägenhet så var köket lite mera förskjutet nu när jag tänker på det.

Har gjort det flera gånger tidigare i liknande nybyggda lägenheter utan problem.
 
Compact-living Robban Compact-living Robban skrev:
Jag borrade i vardagsrummet i ytterkanten på badrummet.

I denna lägenhet så var köket lite mera förskjutet nu när jag tänker på det.

Har gjort det flera gånger tidigare i liknande nybyggda lägenheter utan problem.
Det ser ju iofs ut som ett rör där du knackat bort betongen
 
Claes Sörmland
Varför håldäck? Är det inte bara ett vanligt gjutet betongbjälklag där röret hamnat lite nära grannen dins kunds tak? Så kan det väl vara miljonprogrammet och kanske tidigare än så. Kommer ofta upp i trådar om tunna betongbjälklag som ställer till det vid badrumsrenoveringar och tillhörande grodbyte på detta forum.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.