T TommyK72 skrev:
Ja jag är så jävla irriterad börjar på allvar fantisera om sätt att hämnas nu. På riktigt hämnas. Oj vad jag vill jävlas tillbaka. Ska bara fundera ut bästa sättet.
Thujahäck en halvmeter in på er mark runt hela tomten? En hämnd som ger mer ju lägre tiden går och dessutom tydliggör tomtgränsen. Och om några år ser ni inte grannen och han ser inte er. Och inget annat heller.
Helt lagligt, och inget grannen kan göra något åt.
 
  • Gilla
KarolinaA och 2 till
  • Laddar…
Orientexpressen
Vildsvin eller lamor är andra alternativ.
Lamor gillar att spottas : )
 
  • Gilla
TommyK72
  • Laddar…
Energiskog kan vara ett alternativ till thuja. :geek:
 
  • Gilla
TommyK72 och 2 till
  • Laddar…
T TommyK72 skrev:
haha, jag hade mina grisar rätt nära hans hus förra sommaren, men då bodde han ju tyvärr inte där. Han verkade dock gilla grisar och kom sedan med den fantastiska idén att vi skulle skaffa grisar ihop. Som jag förstod så skulle han bidra med vatten och jag skulle göra resten :rolleyes:

En bättre idé är att sätta skrikande får eller getter bredvid huset. Mata dem så fort jag går förbi så att de skriker varenda gång de ser en människa ;)
Ja får för ett jäkla liv. Har en här som varit klappdjur på en turistattraktion och hon skriker så fort någon bara rör sig. Grannen eller vi själva. Väldigt störig när man är ute å jobbar. Mutar henne men det blir inte tyst långa stunder tyvärr. Lite svämutgödsling utanför då och då? Marken kanske behöver bättras? :giggle:
 
  • Gilla
PixieEddie
  • Laddar…
Repa hans bil paffa hans däck pippa hans fru?
 
  • Gilla
TommyK72
  • Laddar…
T
Har tagit hjälp av en jurist för att skicka in ansökan om handräckning till kronofogden. Enligt juristen är det viktigt att ansökan blir rätt gjord med yrkanden och grunder. Annars kan man bli förhindrad att väcka talan igen om samma sak. Och nu jävlar ska det bli rätt. Hoppas allt med ansökan är färdigt till nästa vecka.

Igår var jag nära bristningsgränsen. Talade med grävmaskinisten på dagen då grannen var på arbetet och bad grävmaskinisten att flytta den kvarvarande grushögen som fortfarande låg kvar på vår mark till grannens mark. Tänkte att blir det kvar en grushög så kommer vi inte få röra den (inte lagligt i alla fall).
Sagt och gjort. Grushögen flyttades till grannens gräsmatta. På kvällen hör jag att det rullar in en trailer för att hämta upp grävmaskinen (dräneringen är färdig). Känner att jag måste övervaka detta för att se så att grannen inte hittar på nåt nytt jävelskap.

- Då går grannen ut och hämtar chauffören till trailern. Pekar på grushögen på hans gräsmatta och pekar sedan på vår mark. Jag förstår genast att han vill att chauffören ska flytta tillbaka gruset till vår mark.. så innan jag ens hunnit klä mig och springa ut har chauffören börjat ösa tillbaka gruset. När jag hunnit fram till grävaren har grannen gått in. Jag förklarar läget att vi inte vill ha gruset på vår mark, och pekar på pinnarna som lantmäteriet satt i grannens tomtgräns. Förklarar att där slutar hans tomt och vi äger marken bredvid. Chauffören fattar och säger att han ska prata med grannen igen. Jag börjar gå hemåt. Men så blir jag ikappsprungen av chauffören som säger att grannen hävdar att gruset ÄNDÅ ska vara på vår mark. Jo för nu säger han att ”det ska spridas ut över den samfällda vägen” (som för övrigt inte är samfälld längre, och som grannen inte ens är en delägare i OM den fortfarande vore samfälld)
Jag säger bara nej rakt av. Det ska inte vara ett jäkla gruskorn på vår mark.

Förstod direkt att om grannen skulle fått sprida ut gruset där hade han sedan hävdat att han har full rätt att parkera där eftersom han bekostat vägen eller nåt annat skitsnack.

Kan jag polisanmäla honom för trakasserier? Jag tycker att hans beteende bara förvärras. :mad:
 
  • Arg
  • Gilla
  • Ledsen
  • Wow
Serafim Dahl och 17 till
  • Laddar…
Det här är lätt för mig att säga som bara sitter bakom en skärm och läser vad du berättar, men:
Gör inget överilat nu. Spräng inte grannens brevlåda, beställ inte kinky sexleksaker i grannens namn, häll inte hjorthornsolja i grannens friskluftsintag!
Du har skickat in din ansökan om handräckning till Kronofogden, och Kronofogden har stora befogenheter. Nu får deras kvarnar mala i din tjänst! Låt grannen försöka träta med fogden istället.

Återigen, det är lätt för mig att säga, men principen "mata inte trollet" funkar lika bra på störiga grannar som störiga skribenter på internätet!
 
  • Gilla
Bengt Numelin och 6 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
. Spräng inte grannens brevlåda, beställ inte kinky sexleksaker i grannens namn, häll inte hjorthornsolja i grannens friskluftsintag!
Tar man bort ordet "inte" är det ju strålande tips för eventuella framtida grannkrig!
Tack för tipsen!;)
 
  • Haha
  • Gilla
Dowser4711 och 7 till
  • Laddar…
Ta fram traktorn och plöj upp runt hans tomt så kan han inte använda vägen längre.

 
  • Haha
  • Gilla
Bengt Numelin och 3 till
  • Laddar…
T
Plätt Fia Plätt Fia skrev:
Ta fram traktorn och plöj upp runt hans tomt så kan han inte använda vägen längre.

[media]
går det ens att plöja på en gammal väg? :thinking:
 
T TommyK72 skrev:
går det ens att plöja på en gammal väg? :thinking:
If there's a will, there was a... road.
 
  • Haha
Dowser4711 och 2 till
  • Laddar…
T
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Det här är lätt för mig att säga som bara sitter bakom en skärm och läser vad du berättar, men:
Gör inget överilat nu. Spräng inte grannens brevlåda, beställ inte kinky sexleksaker i grannens namn, häll inte hjorthornsolja i grannens friskluftsintag!
Du har skickat in din ansökan om handräckning till Kronofogden, och Kronofogden har stora befogenheter. Nu får deras kvarnar mala i din tjänst! Låt grannen försöka träta med fogden istället.

Återigen, det är lätt för mig att säga, men principen "mata inte trollet" funkar lika bra på störiga grannar som störiga skribenter på internätet!

Du har helt rätt. Jag är normalt inte en hämndlysten galning. Vill inte göra något som jag senare kommer att få ångra, eller något som förändrar min självbild.

Jag undrar dock om grannen medvetet försöker trampa mig på tårna för att provocera fram någon slags reaktion som han kan dra nytta av i framtiden? Tex om jag skulle slå sönder hans växthus eller liknande.

Ska försöka låta kronofogden lösa detta utan mer inblandning från mig. Men nog är jag sugen på att stänga av ”vägen” som han valt att använda till sin privata parkering och förvaringsplats. Känns som att han förbrukat sin rätt till att använda den
 
  • Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
Ja, grannen är ute efter bråk. Nu kommer du strax att ge honom Kronofogden som ny part i bråket, vilket är det bästa du kan göra.
Du har rätten på din sida, och nu hävdar du din rätt på det korrekta viset - inte på det vis grannen vill.
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Om du vill hindra honom från att använda "vägen" utan att det är för uppenbart att det bara handlar om honom så är det väl bara att rensa sly i skogen några timmar och lägga utrenset på vägen. Man brukar komma upp en en stor hög ganska snabbt.
 
Ett praktiskt tips: All kommunikation skriftligt.

Behöver du prata med honom, ha skjorta. Varför? Därför att skjortor har bröstficka, och där kan du ha telefonen med kameran stickande upp, på inspelning. Du behöver inte tala om för honom att du spelar in, det räcker att du vet.
 
  • Gilla
MariaBK och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.