T T7 skrev:
Som jag skrev endast en kul grej som började med att se om jag kunde få roboten att gå på endast sol.....har även ett elverk i beredskap stående sedan 20 år "i fall att"....
Jaha, jag skulle inte lagt en krona på det experimentet iaf, snacka om uppförsbacke:(
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jaha, jag skulle inte lagt en krona på det experimentet iaf, snacka om uppförsbacke:(
Alla är vi olika och roar oss med det vi tycker är intressant.....
 
T T7 skrev:
Alla är vi olika och roar oss med det vi tycker är intressant.....
Javisst, men att slänga upp pengar på taket och material mm som aldrig används eller inte går att använda roar inte mig ;)
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Javisst, men att slänga upp pengar på taket och material mm som aldrig används eller inte går att använda roar inte mig ;)
Var som sagt en kul grej att prova och används hela sommaren och även nu....men köper ditt resonemang om att det ska vara ekonomiskt försvarbart när det gäller dyrare saker.....
 
T T7 skrev:
Var som sagt en kul grej att prova och används hela sommaren och även nu....men köper ditt resonemang om att det ska vara ekonomiskt försvarbart när det gäller dyrare saker.....
Bjud frugan på middag och bio istället, bättre avkastning ;)
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Bjud frugan på middag och bio istället, bättre avkastning ;)
...vissa lägger pengar på att resa knyppling eller köra cross ....jag lägger gärna pengar på frugan mat och bio ibland.... men även på diverse olika små projekt som jag tycker är kul/intressant och har aldrig varit avgörande om det är ekonomiskt försvarbart eller inte....vi avslutar där och hoppas trådskaparen ändå tycker det är lite intressant det jag delade med mig....ha en bra dag
 
  • Gilla
StyvBoard och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jaha, jag skulle inte lagt en krona på det experimentet iaf, snacka om uppförsbacke:(
Funderar på ett sista husprojekt, litet och så självförsörjande som möjligt. Helst ö-drift men kanske i ett senare skede. Platsen för huset är i ett område med mycket strömavbrott så det känns värt det trots att det kostar. Ö-drift och batterier och solpaneler känns längre bort och åtskilligt dyrare men absolut ett alternativ på sikt. .

Och det här med "aldrig används", hur drog du den slutsatsen? Daglig drift av viss belysning. Avlastar min dagliga elförbrukning. Huruvida det betalar sig...ja du, du är nog inte del av nån lösning, men det är du kanske inte intresserad av heller?

Och bjuda frugan på middag, vad menar du där? Ah, jag vill nog inte veta.

Du inser att du överhuvudtaget inte bidrar med något här va? Rätt övertygad om att det som roar dig inte roar mig, och förmodligen inget jag vill lägga pengar på, men det handlar ju inte frågeställningen om det heller.
 
  • Gilla
Ducceman
  • Laddar…
Jag ser det som att det finns många tänkare där ute, som kanske satsar helhjärtat och i bästa fall kommer halvvägs. Dom tröttnar och kommer på ett annat intressant projekt. Några få är pålästa och kommer i mål, men det är sällan man läser om dessa. Kanske är det din hobby att nörda och tänka, räkna , experimentera och att det är utvecklande för just dig. Isåfall carry on och lycka till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.