Hej.
Har fått monterat in ett antal sidohängda 10x12, 2-lufts 1+1 med fasta spröjs och energiglas.
När jag nu ska putsa dessa så på cirka 10 till 15 rutor är det fläckar på glaset som är som en 5 krona och några lite mindre och färgstänk på vissa glas. Dessa fläckar ser ut som "fettfläckar" och går inte att torka bort med fönsterputs och vill heller inte innan jag pratat med leverantören torka med skarpare medel. Kan dessa fläckar vara linolja..från linoljekitt? Leverantören har som sagt inte svarat ännu så tänkte höra med Er här på forumet om Ni råkat ut för samma någon gång och tips på att få bort fläckarna. Tack
 
Försök med rödsprit på en diskret plats.
 
  • Gilla
Jo Mel
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Försök med rödsprit på en diskret plats.
Ja det ska jag göra.. Nu sitter de flesta mitt på glaset men hittar säkert någonstans där jag kan prova. Tack
 
J Jo Mel skrev:
Ja det ska jag göra.. Nu sitter de flesta mitt på glaset men hittar säkert någonstans där jag kan prova. Tack
Hej. Det var fläckar från linoljekitt och silicon som satt på fönstren och det gick att torka bort med T-röd som Du sa utan att skada energiskiktet. Tack för ditt svar.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.