Jag köpte en tvättmaskin från Cylinda med 5 års garanti. Nu efter 2 år har gummibäljen i trumman lossnat och en av Cylindas reparatörer var här och bytte hela bälgen på garanti. Men vad gäller när man byter ut en detalj mot en ny i en tvättmaskin. Har den detaljen "nygaranti", dvs 5 år eller följer den nya detaljen den garanti som jag har kvar på maskinen? Jag tänker om bälgen är en svag "länk" på min maskin som gick sönder redan efter 2 år.

Följdfråga, om man tvingas byta ut hela tvättmaskinen i framtiden på garanti, får man 5 års garanti igen då eller får man tex bara 3 månaders garanti ifall det är de jag har kvar på ursprungskvittot?

mvh
 
S
du har totalt 5 år, den börjar inte om... tyvärr!
 
  • Gilla
Festlund och 4 till
  • Laddar…
Okej.
 
R Rolle85 skrev:
Följdfråga, om man tvingas byta ut hela tvättmaskinen i framtiden på garanti, får man 5 års garanti igen då eller får man tex bara 3 månaders garanti ifall det är de jag har kvar på ursprungskvittot?
Om garantitiden började om från början hade personer med tveksam moral saboterat maskinen på något bra sätt som inte går upptäcka är sabotage efter sisådär 4 år så dom fick en ny då, och repeterat det igen nästa gång garantin är på väg att gå ut igen, och igen, och därmed fått nya tvättmaskiner hela livet bara för att dom köpt nytt en gång. Inget företag kan överleva något sådant.

Garantin räknas från det ursprungliga köpet, inget annat.
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Ok
 
Däremot kan det vara garanti på själva reparationen, typ några månader eller nåt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.