R Rackarnsunge skrev:
Lägg en legionellakörning varje natt vid 02 och ha pumpen i eco-mode i övrigt. Då bör värmen hålla sig skapligt i 24 timmar tills nästa körning. Risk för att elpatronen kickar in dock.

Problemet med detta var ju att patronen kör 3kwh varje gång. Fast vattnet kan vara 50 grader redan i pumpen
 
Jag hittade ett nummer till huvudkontoret i Tranås, där hon i växeln först ville jag skulle ringa supportnumret, men jag insisterade att hon skulle koppla mig direkt till en utvecklare.
 
  • Gilla
Weinitz
  • Laddar…
Nu verkar smartgrid vara på väg tillbaka till IVT Anywhere appen
November uppges vara månaden appen ska uppdateras
 
  • Gilla
Weinitz
  • Laddar…
Åh fasen. De planerar en ersättning för utebliven besparing. Det var snyggt faktiskt. Eller åtminstone inte fult.
 
  • Gilla
Weinitz
  • Laddar…
Idag dök en uppdatering av appen upp, så nu går det åter att aktivera smartgrid
 
Jag har suttit nu flera timmar utan att hitta hur jag ansluter min Greenline CE9 till internet för att kunna använda mig av smartgrid. Ni som redan gjort det, kan ni guida mig?
 
C chrillelundmark skrev:
Jag har suttit nu flera timmar utan att hitta hur jag ansluter min Greenline CE9 till internet för att kunna använda mig av smartgrid. Ni som redan gjort det, kan ni guida mig?
Behöver du inte en ivt anywhere gateway? Det fick man köpa extra till min Premiumline från 2012 iallafall men din kanske är nyare.
 
  • Gilla
casss och 1 till
  • Laddar…
B Bylow skrev:
Behöver du inte en ivt anywhere gateway? Det fick man köpa extra till min Premiumline från 2012 iallafall men din kanske är nyare.
Min är från 2016 och det står att den är förberedd för smartgrid. Ska ringa ivt imorgon. Tack! :)
 
G GA Anderson skrev:
Ska du lägga de pengarna som en ITV Gateway kostar, så är det bättre nog bättre med en denna istället
[länk]
Tack för tips. Utifrån vad jag läst på igår så är jag nog helt enig.
 
Jag har en IVT GEO512 från 2020. I höstas under perioden då IVT hade problem med sin smartgrid funktionalitet installerade de en Ngenic till mig (utan kostnad). Nu har ju dock smartgrid funktionen aktiverats igen av IVT, är det smartare att byta tillbaka till IVTs egen styrning nu? Läst att den styr på fler parametrar och även kan justera varmvatten mm.
 
B BennyByggare skrev:
Jag har en IVT GEO512 från 2020. I höstas under perioden då IVT hade problem med sin smartgrid funktionalitet installerade de en Ngenic till mig (utan kostnad). Nu har ju dock smartgrid funktionen aktiverats igen av IVT, är det smartare att byta tillbaka till IVTs egen styrning nu? Läst att den styr på fler parametrar och även kan justera varmvatten mm.
Ngenic är nog en bättre lösning skulle jag tro.
 
OskarL83 OskarL83 skrev:
Ngenic är nog en bättre lösning skulle jag tro.
Varför tror du det är så? IVTs track-record å dessa lösningar är ju i och för sig inte lysande
 
B BennyByggare skrev:
Varför tror du det är så? IVTs track-record å dessa lösningar är ju i och för sig inte lysande
Exakt. Smartgrid verkar inte jättesmart.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.