D Dan Söderlund skrev:
Jag ska ha dem på landet, där jag har wifi:
- slå av eller dra ner manuellt när jag är där eller åker därifrån, dvs behövs ingen app
- kolla temp inomhus när jag inte är där
- ändra temp/slå på hemifrån när jag ska åka dit
- vill gärna styra dem individuellt, men det är bara ett bör-krav

Kan man göra det med Google Home (den appen suger fett, dock) eller Smartthings?
Adax funkar åtminstone med Google Home (och ja, den suger). :D
 
A arasmus skrev:
Jag tror du kommer vara nöjd med Adax. Det finns bara så många saker man kan göra med ett element och det funkar bra att göra dem.

[bild]
Vi får hoppas det. Jag är väl ovanligt känslig, eftersom jag jobbar med just "kvalitetssäkring av programvara". Men är det bara över skamgränsen, så står jag nog ut.
 
  • Gilla
  • Haha
David Wallin och 2 till
  • Laddar…
D Dan Söderlund skrev:
För ett år sen köpte jag tre norska element hos Biltema (väggmonterade med stickpropp) Och elementen funkade bra, men appen som skulle styra dem var en katastrof. Efter en massa tjafs lämnade jag nyss tillbaka dem och fick pengarna tillbaka.
Nåväl, nu måste jag köpa andra, men vill INTE hamna i samma sits igen, dvs jag vill inte köpa element som kräver en viss app (tillverkarens egen), utan kan styras av vilken app som helst som pratar samma protokoll.
Nån som har tips? Både Mill och Adax är uteslutna, men borde det inte finnas andra?
Det blev två st ADAX Clea på black friday-rea.
Superenkelt att installera med appen. Cred!
Och att ändra temperaturen verkar funka, så här långt.
Däremot har appen både buggar och ”sämre lösningar”, men inget som är en show stopper hittills.
Får hålla tummarna för att de är lyhörda för feedback.
Tack för alla svar!
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.