BirgitS BirgitS skrev:
Både när det gäller separata hällar och spisar så har BSH modeller där bara en fas används till hällen. Det är alltså viktigt att känna till det oavsett om man ska köpa en spis eller en häll.
Jag har full koll på deras produkter.
 
tehvicke tehvicke skrev:
Större häll ger ju absolut mer utrymme, ser ju klart trångt ut på 60cm. Men symmetrin förstörs lite, då det blir ett 20-cm-skåp på högersidan. Om det görs större så blir symmetrin mot fönstret fel då avståndet mellan överskåpen på vardera sida om fönstret just nu är lika. Svårt detta!
Det går att klämma in en 70 häll på ett 60 skåp, det krävs lite sågande i stommen (som inte syns)
Kanske tom en 80 häll om det inte är lådor i vägen i skåpen intill
 
Ang boost på två plattor samtidigt så går det alldeles utmärkt på Bosch/Siemens hällar
 
N noone70 skrev:
Det går att klämma in en 70 häll på ett 60 skåp, det krävs lite sågande i stommen (som inte syns)
Kanske tom en 80 häll om det inte är lådor i vägen i skåpen intill
Just tusan, har inte tänkt att hällen är något problem, men när jag lägger in Mieles 3d-modell av hällen så behövs helt klart ingrepp på skåpen till höger och vänster. Vi har tänkt ha en innerlåda på högersidan så där måste vi kolla noga om det går.

/Viktor
 
  • Kök med stekpanna, kastrull och gryta på spishäll ovanför inbyggd ugn, moderna vitvaror, vägguttag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
tehvicke tehvicke skrev:
Just tusan, har inte tänkt att hällen är något problem, men när jag lägger in Mieles 3d-modell av hällen så behövs helt klart ingrepp på skåpen till höger och vänster. Vi har tänkt ha en innerlåda på högersidan så där måste vi kolla noga om det går.

/Viktor
Hur tjock bänkskiva ska ni ha?
Göm inte att räkna me den
 
tehvicke tehvicke skrev:
Just tusan, har inte tänkt att hällen är något problem, men när jag lägger in Mieles 3d-modell av hällen så behövs helt klart ingrepp på skåpen till höger och vänster. Vi har tänkt ha en innerlåda på högersidan så där måste vi kolla noga om det går.

/Viktor
Det beror både på hällens inbyggnadsdjup och på bänkskivans tjocklek. Vår 70 cm Elux-häll passar utan problem i ett 60-skåp med 20 mm bänkskiva (dvs utan att såga i stommarna).
 
  • Gilla
tehvicke
  • Laddar…
Det gick fint att montera vår Bosch 80-häll i Ikeas 60 skåp. Jag fick ta ur någon centimeter i skåpsväggarna bara.
 
  • Älska
tehvicke
  • Laddar…
tehvicke tehvicke skrev:
Det låter ju som ett bra val då. Vilken modell och storlek har ni?
Vi har en Index 70 me de finns inte kvar i sortimentet längre...

Ett modernt kök med spishäll, fläkt, vita skåp och träbänkar. Mysig belysning och hemtrevlig atmosfär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
BirgitS
N noone70 skrev:
Ang boost på två plattor samtidigt så går det alldeles utmärkt på Bosch/Siemens hällar
Även de hällar som är anslutna med bara en fas?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.