Hej,
Håller på att renovera stugan och ska byta ett gammalt TV uttag till ett nytt från schnider Renova, så att det matchar övriga nya uttag.

Men vilket ska jag välja? Det står Model B på baksidan och som ni ser på bilden är det bara 1 antennsladd som är kopplad.

Ska jag satsa på ett ”slututtag”?

tack på förhand
 
  • Hand håller metallisk eluttagsbas utan front, sladdar anslutna, vit vägg i bakgrunden, renoveringsarbete pågår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rökdetektor utan ytterhölje visas, monterad på vägg, exponerar inre delar. Etiketten "Model B".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J Jarling skrev:
Hej,
Håller på att renovera stugan och ska byta ett gammalt TV uttag till ett nytt från schnider Renova, så att det matchar övriga nya uttag.

Men vilket ska jag välja? Det står Model B på baksidan och som ni ser på bilden är det bara 1 antennsladd som är kopplad.

Ska jag satsa på ett ”slututtag”?

tack på förhand
J Jarling skrev:
Hej,
Håller på att renovera stugan och ska byta ett gammalt TV uttag till ett nytt från schnider Renova, så att det matchar övriga nya uttag.

Men vilket ska jag välja? Det står Model B på baksidan och som ni ser på bilden är det bara 1 antennsladd som är kopplad.

Ska jag satsa på ett ”slututtag”?

tack på förhand
Antar att du har egen antenn? Har du endast ett uttag så är det slututtag du ska ha.
Detta går att läsa om slututtaget
"Slututtag M1(1db). För hushåll med egen antenn, användes när man har ett uttag eller anläggningen är sjärnkopplad. Uttaget har inbyggt slutmotstånd."
 
T Tompafix skrev:
Antar att du har egen antenn? Har du endast ett uttag så är det slututtag du ska ha.
Detta går att läsa om slututtaget
"Slututtag M1(1db). För hushåll med egen antenn, användes när man har ett uttag eller anläggningen är sjärnkopplad. Uttaget har inbyggt slutmotstånd."
Tack, har två uttag men i olika delar av kåken, antar att det sitter ngn. form utav stjärnkoppling, eller så är det i serie men då är detta slututtaget.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.