Lyfte på en lucka i källargolvet och har ingen aning vad den har för funktion. Ser inte ut att ha användts på många år. Vi ska I framtiden slipa mér golvet och inreda där så vill veta om det har någon funktion alls eller om jag kan täcka över hålet.
 
  • Ett gammalt golv med slitet betong området, kartong, och en metall lucka.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gamla, rostiga föremål i förfall, omgivna av spindelnät och damm inuti en sluten struktur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En gammal rostig lucka öppen, visar en nedgång med spindelnät och mörker. Verkar övergiven och bortglömd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle tro att det är en renslucka för avloppet, för att komma åt att spola i stammen om det blir stopp.
 
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Jumos Jumos skrev:
Jag skulle tro att det är en renslucka för avloppet, för att komma åt att spola i stammen om det blir stopp.
Okej, om det är så då är det bra och bevara tillgången till den då.
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…

Bästa svaret

Ja, det kan bli ”skittråkigt” om det kommer ett tillfälle när man behöver den men inte har den längre :p
 
  • Gilla
Jojjinn
  • Laddar…
galento
Skulle nog öppna denna och göra rent , smörja så den går fint att öppna
om man behöver det.
 
galento galento skrev:
Skulle nog öppna denna och göra rent , smörja så den går fint att öppna
om man behöver det.
Tack för tipset, borde jag tänka på något innan jag öppnar den eller är det bara och köra? Kanske att ingen spolar toaletterna medans jag håller på.
 
du märker om det luktar skit.

öppna och kolla, inte svårare än så :)
 
  • Gilla
Jojjinn
  • Laddar…
C
J Jojjinn skrev:
Vi ska I framtiden slipa mér golvet och inreda där så vill veta om det har någon funktion alls eller om jag kan täcka över hålet.
Om du har avloppsstammar under golvet finns anledning att fundera på skicket på dessa och ett eventuellt stambyte innan du lägger en massa pengar på ytskikten.
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Om du har avloppsstammar under golvet finns anledning att fundera på skicket på dessa och ett eventuellt stambyte innan du lägger en massa pengar på ytskikten.
Bra tänkt. Får ta ut någon som kollar på det och omfattningen på ett sådant jobb.
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.