Hej, dags för första inlägget.

Vi funderar på att bygga till vår sommarstuga för att i ett första steg kunna spendera sommarhalvåret där. Stugan idag är på 30 kvadratmeter och består av rum och kök. Tanken är att åstadkomma ett badrum +ett par rum till. Det jag söker är bra tips eller idéer på hur utbyggnaden kan designas. Vinkel, förlängning, dubbla flyglar?


Alla förslag tas emot tacksamt, gärna med före och efter bilder. Jag skickar med ett par bilder så får ni en uppfattning om stugan och läget.

Mvh
/Terje
 
  • 5_456_35K4SCV3EE7E345V_0.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 5_456_35K4SCV3EE7E345V_2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSCN1811 (Small).JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
trevligt läge : )
Det är lättare att komma med förslag om man kan se en situationsplan med höjder och med väderstreck och även hur stor tomten är. Jag gissar att ni gärna vill ha en rejäl altan mot sjön som samtidigt kan fånga solen under eftermiddagen kvällen (och allra helst också morgonen förståss)??
 
Hej!
Tyvärr har jag ingen riktig situationsplan. Jag är öppen för att bygga ut åt egentligen vilket håll som helst. Ner mot dalälven sluttar det ganska friskt (se bild 3) men inget är väl omöjligt...
Befintlig altan ligger väl mot västsydväst med sol från ca 14 och framåt hela kvällen. På någon av bilderna syns också den bastu/relax som vi byggde förra året, blev riktigt bra faktiskt.

Mvh
 
  • DSCN1817 (Small).JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSCN2837 (Small).JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSCN3663 (Small).JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En karta över din tomt kan du få av kommunen eller av Metria - för att söka bygglov behövs i vilket fall som helst en nybyggnadskarta, en särskild karta som beställs från metria och som kostar några tusen ca.
I vilken ända av huset ligger köket?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.