Såg på IKEA en kombinerad microvågsugn och köksfläkt. Det verkar ju praktiskt för man får mikron över spisen i fläktskåpet, som ändå inte är till någon nytta. Men hur funkar det i praktiken? Någon som har testat?
 
andersmc skrev:
Någon som har testat?
8) Japp! Lämna tillbaks den, innan den blev monterad. Insåg i sista stund att placeringen blev alldeles för högt upp. :p Fast tanken var god. ;)
 
Det beror ju lite på hur mycket du använder micron, det blir ju ganska högt..
Mina grannar har iaf. en sådan och de är jättenöjda, men då används den inte dagligdags.
 
Vår används flitigt så för oss skulle den vara för högt helt klart.Men använder man den inte och man vill ha traditionell fläkt med kryddhylla alt.micro så är det kanske ok.

Lycka till!
 
andersmc skrev:
Någon som har testat?
Hade mikron så på semesterboendet och använde den för få gånger för att bilda mig en uppfattning. Kanske kan det vara en bra idé om man är trångbodd och utan barn.

Men en sak är säkert, barnfamiljer ska ha mikron stående på en vanlig köksbänk! (Så barnen kan använda den utan att riskera att få allt varmt över sig.)

 
Tack för svaren.
Höjden kan jag nog acceptera, men det jag funderar mest på är om själva fläkten är bra...
 
Placerar man micron i överskåpet som är till för fläkt? Eller i ett överskåp för micro?

Tyckte det lät smart men hur stark är fläkten som sagt...
 
matahari skrev:
Placerar man micron i överskåpet som är till för fläkt? Eller i ett överskåp för micro?
Så här:
r08942v-1.jpg
 
Jo, det där var ju tjusigt men jag tänkte på originalinlägget som gällde en micro från IKEA....så jag tänkte på de skåp de har. :)
Det där var knappast IKEA-tjofräs utan nåt snäpp dyrare.
 
Micron (som kommer ursprungligen från Whirlpool) är 60 cm bred och sätts inte i ett skåp utan monteras på konsoller i väggen bakom. Den "hänger" alltså mellan två skåp.

Ovanpå kan man ha ett skåp om man använder sig av höga väggskåp. Normalt så monterar man en blindlucka eller täcksida ovanför.

Fläkten är väl OK för att vara en inbyggnadsfläkt.

// WM
 
Jag drar upp en gammal tråd och undrar om det är någon mer som har testat denna kombinerade micro och fläkt och har något att säga om den. Än så länge har jag så gott som enbart hört negativa saker.

Tacksam för svar.
 
Har precis monterat in en Whirlpool 965 i köket. för oss var det en bra lösning då köket är ganska litet. Kombifläkten är dock en kompromiss, det finns fläktar med bättre drag som är tystare. Det beror helt på vad man prioriterar, för oss var det en kanonlösning.
 
G
jag tycker den kombinerade fläktmikron passar bäst i fikarummet på jobbet :) känns lite opersonlig och fruktansvärt ful är den :) men i en kokvrå eller dylikt kan det fungera
 
Har en Wihrlpool kombinerad mikro/köksfläkt installerad 2012 i vårt nya hus. Gick sönder första veckan i januari 2014. Efter många samtal till generalagenten och rekommenderade reparatören är den fortfarande inte reparerad nu i sista veckan i februari. Fick i går besked om att reservdelen (kretskort) är restat och kommer att levereras tidigast 20140702. :mad::mad:
 
Hemmakatten
Du borde väl rimligtvis kunna häva köpet med tanke på den långa väntetiden eller begära en helt ny produkt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.