Mycket enklare med vanlig pannlampa. Gjorde ett test in för kommande vintrar och släckte ner huset och provade.
 
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Gissningen stämmer inte. Jag har numera ett par på mig hela tiden om jag är själv hemma och kan släcka ned. De är superoptimala för precis allt utom när jag ska få i kontaktlinser men det gör jag ändå när jag duschar på gymmet. Du ska se mig hacka lök i mörkret. Då står ninjor och samurajer stilla i jämförelse. Nu gäller det bara att få resten av familjen med på tåget.
Kontaktlinser? Det har jag slutat med. Multipel besparing eftersom Netflix, tidningsprenumerationer och annat som kräver hyggligt skarp syn blev onödigt.
 
  • Gilla
antett och 1 till
  • Laddar…
Sälj huset hitta ett tält på bortskänkes så har ni gratis boende och slipper elkostnader. Kan säkert hitta sovsäckar billigt Man sparar löjliga mängder pengar...

Problemet är att det tar tid att ta sig till jobbet.

:p
 
Blir det inte väldigt dyr uppvärmning i tält även om man inte kör med el?
 
  • Gilla
Hamparaffe
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Blir det inte väldigt dyr uppvärmning i tält även om man inte kör med el?
Va gör man inte för att spara pengar..
social? med sovsäcken.... skämma bortsig med fjollerier. värme?
 
Bananskalare Bananskalare skrev:
Problemet är att det tar tid att ta sig till jobbet.
Det kan man ju lösa genom att slå upp tältet på jobbets parkering
 
F flaxie skrev:
Det kan man ju lösa genom att slå upp tältet på jobbets parkering
har man tur kanske man kan få sova i fikarummet :D
 
Fulkemisten
Bananskalare Bananskalare skrev:
har man tur kanske man kan få sova i fikarummet :D
Väldigt många som sov på jobbet under 2020/21 väl?
 
Själv funderar jag på att bygga en katt-kraftstation så att jag slipper ladda mobilen via den vanliga laddaren. Jag har tänkt mig en cirkulär bana med väggar av ebonit som katten får springa i.

Frågan är hur kattkräket ska förmås att sköta sitt uppdrag.

Men om bara det löser sig ska väl elräkningen komma ner till acceptabla nivåer.
 
Humoristisk bildserie som föreställer en "oändlig energimaskin" genom att kombinera "katt landar på fötterna" och "smörat bröd faller på smör-sidan nedåt".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
moloko och 2 till
  • Laddar…
A AG A skrev:
Säg att du har ett tiotal lampor tända, ich att de är på ca 5W styck. Det innebär 50W tillsammans, och 50Wh på en timme. Det innebär ca 4miljoner timmar om strömmen kostar 1kr/kWh. Nu kanske den kostar 4kr/kWh i vinter, vilket innebär 1miljon timmar.
20 timmar med 50Wh blir 1000Wh (1kWh)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.