electroluxaren skrev:
det tråkiga är ju att du värmer vattnet till alla 5 sköljningarna på det viset oxå, det blir dyrt
Yupp det finns nackdelar. Men det går snabbare och producerar man med värmepump finns den uppsidan också.

I vårt specifika fall har vi en 15 L varmvattenberedare så den hinner inte värma upp sjöljvattnet speciellt mycket.

men egentligen skulle man vilja dra ner på antalet sköljningar då dessa blir mycket effektivare med varmare vatten
 
A
DenGubbenGickInte DenGubbenGickInte skrev:
Tjena, du får länken till maskinen på Elgiganten och en bild från specifiktionslistan [länk]
[bild]

Kan stämma att besparingarna inte är så extremt stora summor men, med tanke på att vissa tvättar på natten för billigare 'natt-el' så tror jag att folk vill spara pengar när de tvättar och detta är ett besymmersfritt sätt att spara på. Oftast tvättar man ju på 40 ibland 60 då får värmeelementet jobba väldigt lite för att höja temperaturen från 55 till 60. Sen dedär med att maskinerna med kall och varmvattenintag är dyra tycker jag inte riktigt stämmer, ni kanske kollar på Asko och Electrolux professional maskiner som är till för hotell mm. Här är en lista med Cylinda maskiner gjorda för hushållsbruk med kall och varmvattenintag för 3000 till 9000kr vilket är vad man får betala för en tvättmaskin idag.
[länk]
[länk]
[länk]
[länk]
[länk]
[länk]
[länk]
[länk]
[länk]
[länk]
Inga av cylindas konsumentmaskiner går att ha både kallvatten och varmvatten anslutet samtidigt
 
  • Gilla
DenGubbenGickInte
  • Laddar…
rsskaegg skrev:
enligt manualen (Cylinda FT3452D) :

Kapslingsklass(IP):IPX4
Inloppsslangenslängd:130cm Sladdlängdca:190cm
Säkring:10
Varmoch kallvattenanslutning: Nej

[länk]
De var fan, när man kollar på Cylindas hemsida har ingen av dem det. Har dock bara kollar 3 st. Då var mitt liv en lögn. Så då finns det alltså inga tvättmaskiner för hushållsbruk som har varm och kall?
 
electroluxaren skrev:
Det är ju felgiganten de har nästan 90% fel i sina produktbeskrivningar. 90 % av alla garantiåtagande beror på av felgiganten uppgivna siffror.
Insåg det nu, ber om ursäkt borde kollat nogare. Då vet nog du bättre än mig, kan du skicka länk eller något på någon dyrare maskin som har varm och kall? Eller är det bara professional maskiner?
 
DenGubbenGickInte DenGubbenGickInte skrev:
Insåg det nu, ber om ursäkt borde kollat nogare. Då vet nog du bättre än mig, kan du skicka länk eller något på någon dyrare maskin som har varm och kall? Eller är det bara professional maskiner?
https://www.prisjakt.nu/c/tvattmaskiner?3666=10173
Två enligt prisjakts filter.
 
  • Gilla
DenGubbenGickInte
  • Laddar…
Electroluxmaskinen är bara ren skit, tyvärr
 
  • Gilla
hapazard
  • Laddar…
Vonelffors Vonelffors skrev:
Electroluxmaskinen är bara ren skit, tyvärr
Utveckla gärna
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.