Hej!

Skrev här för något år sedan om problemen jag har med värmen i huset. Elementen på nedervåningen blir bara varma ca 2 dm efter inloppet sen är det iskallt. Har haft två olika rörmokare ute samt även bytt pump utan resultat.
När jag kollar nu undrar jag om dom inte är felkopplade? Ska inte inloppet av värmen alltid vara det översta röret? ( är så på övervåningen där det inte är problem) Vit element, kopparledningar och vägg, parkettgolv, röda markeringar runt eventuella skador eller intressanta punkter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

På bilden är det det högra röret som är det varmaste och således även det nedersta röret som är varmast och går till nästa rum.Dvs borde dom inte byta plats?
Tack på förhand/ H
 
Japp. Du har alldeles rätt. Finns korskoppling att sätta mot kopplet så man inte behöver dra om rören.
 
  • Gilla
Gnomeboy
  • Laddar…
Tusen tack för svar!
 
K
Spännande att två olika rörmokare inte lyckats komma fram till det…
 
V
K kniv skrev:
Spännande att två olika rörmokare inte lyckats komma fram till det…
Men seriöst tror du de själv att dem inte kollat de. Typ de första dem kollar när ts säger att dragningen är ny
 
K
V Villaägarenr1 skrev:
Men seriöst tror du de själv att dem inte kollat de. Typ de första dem kollar när ts säger att dragningen är ny
Men seriöst läser du ens vad TS skriver. Typ de första man gör när man öppnar en tråd
 
V Villaägarenr1 skrev:
Men seriöst tror du de själv att dem inte kollat de. Typ de första dem kollar när ts säger att dragningen är ny
Jag har svårt att förstå vad du menar. Fick läsa flera gånger. Använd inte ordet ”de” istället för ”det” och skriv ”dom” istället om du inte kan skilja på de och dem.

Såhär:
Men seriöst tror du DET själv att DE inte kollat DET. Typ DET första DE kollar när ts säger att dragningen är ny
 
  • Gilla
Thomas59 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.