1. Har länge funderat på att såga upp dörröppningen till köket och istället göra ett öppet valv.
Med denna såg i handen så kommer jag äntligen komma igång med det :)

2. Byggservice Adolfsberg 450 kr
 
1. Skulle köpa en tigersåg men pappa tyckte det är onödigt eftersom han redan har en. Rädda mig från hans 80-tals inventarie så att jag inte behöver köpa någon och undvika besvikelsen från honom.

2. Byggservice Adolfsberg 450 kr/h
 
1. Sonen och hans lillasyster har trots sin ringa ålder samlat på sig leksaker nog för att skämma även ett smärre sopberg i Indien. Detta idoga hoardande parat med ett nyfunnet intresse av att arrangera nämnda leksaker samt både lös och (tidigare) fast inredning till diverse kojor och fällor för oss intet ont anande vuxna har resulterat i att vårt hem blivit snudd på omöjligt att traversera. Föreställ er en äventyrare som banar väg genom tät djungel med en machete, så är det att hämta sig ett glas vatten här hemmavid. Jag hoppas och tror att en tigersåg hade gjort under för möjligheten att ta sig fram i rätt tid. Snälla, nu behöver jag snart verkligen gå på toaletten!

2. Byggservice Adolfsberg 450 kr
 
1. En tigersåg skulle vara perfekt då jag skall renovera 90 kvm källarutrymmen. Många gamla träväggar som skall sågas isär och rivas. Inget skulle passa bättre än en tigersåg till detta!

2. Byggservice Adolfsberg 450 kr
 
U Ulrika M.M skrev:
[bild]
Tigersågen BOSCH GSA 1100 E står på spel.

Den här veckan tävlar vi ut en tigersåg :cool:

För att delta i tävlingen behöver du:

1. Motivera varför just du ska vinna. Jag skall renovera dotterns lägenhet och riva några väggar.
En tigersåg vore drömmen.

2. Svara på nedanstående fråga.

Fråga: I vår stora kartläggning av hantverkarnas timpriser var det en snickare i Helsingborg som hade lägst pris. Vad heter snickaren och vad tar hen för pris per timme?
Byggservice Adolfsberg

450 kr

Rätt svar hittar du här: [länk]

Vinnaren utses 25/11

Denna tävling är inte sponsrad.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
-----------------------------------------------
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn-och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
U Ulrika M.M skrev:
[bild]
Tigersågen BOSCH GSA 1100 E står på spel.

Den här veckan tävlar vi ut en tigersåg :cool:

För att delta i tävlingen behöver du:

1. Motivera varför just du ska vinna.
2. Svara på nedanstående fråga.

Fråga: I vår stora kartläggning av hantverkarnas timpriser var det en snickare i Helsingborg som hade lägst pris. Vad heter snickaren och vad tar hen för pris per timme?

Rätt svar hittar du här: [länk]

Vinnaren utses 25/11

Denna tävling är inte sponsrad.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
-----------------------------------------------
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn-och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
 
1. Totalrenoverar gammalt hus och en redig sticksåg är då aldrig fel.
2. Bygg Service Adolfsberg - 450kr, eller 315kr efter Rut?
 
1. Boschs gröna, dom är sköna.
Men Bosch i blått är ännu mer flott.
Hoppas det gäller även denna, som vid min garagerenovering sin färg ska få bekänna!

2. Byggservice Adolfsberg 450 kr
 
Byggservice Adolfsberg

450 kr

Skall renovera dotterns nyköpta första lägenhet och behöver riva väggar i ett landshövdingehus med solida träväggar. En tigersåg skulle spara många timmar.
 
  1. Renovering av minsta dotterns rum med flytt av en vägg, skulle vara perfekt att slippa ta av renoveringsbudgeten till en tigersåg.
  2. Byggservice Adolfsberg 450 kr
 
1. Skulle komma väl tillpass inför kommande uterumsprojekt då den gamla terrassen först måste rivas. Ett plus i kanten är att det är en Bosch Professional som är en maskin som man verkligen kan lite på och som gör rivningen lite roligare. :)

2. Byggservice Adolfsberg 450 kr/h
 
Jag vill meddela att tävlingsledaren Ulrika är sjuk och därför förlängs tävlingen och vinnaren utses förhoppningsvis istället måndag 28/11.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
P
1. Insett under corona att jag ruttnar lite i lägenheten och behöver ett projekt att bita tag i och använda händerna mer. Så är i slutskedet av att köpa och för hand riva ett gammalt fritidshus, för att sen bygga mitt första hus i egen regi. Den hammare och skruvmejsel jag har idag kommer jag ju inte långt med och denna såg skulle vara ett gigantiskt steg i rätt riktning för min framtida maskinpark!

2. Byggservice Adolfsberg, 450 kr
 
U
Gomorron och go´ måndag:coffee:!
Ny vecka, nya möjligheter och dags att tillkännage vinnaren av denna tävling;).

Idag går vinsten till ...*trumvirvel*: @Jocce81 inlägg #10. Stort grattis till dig!

Önskar alla en bra dag och fin start på veckan:giggle:
 
  • Gilla
pjgb och 1 till
  • Laddar…
U Ulrika M.M skrev:
Gomorron och go´ måndag:coffee:!
Ny vecka, nya möjligheter och dags att tillkännage vinnaren av denna tävling;).

Idag går vinsten till ...*trumvirvel*: @Jocce81 inlägg #10. Stort grattis till dig!

Önskar alla en bra dag och fin start på veckan:giggle:
OJOJ! Vilken måndagmorgon! Här blir man ju SUPERGLAD! :)

Tackar :)


/Jocce
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
Jocce81 Jocce81 skrev:
OJOJ! Vilken måndagmorgon! Här blir man ju SUPERGLAD! :)

Tackar :)


/Jocce
Grattis! Ditt rim var riktigt bra!

Tycker det är kul när det lönar sig att vara kreativ! När vinnande motiveringar är typ "Jag behöver X för jag ska renovera badrummet under semestern" så blir man lite ledsen.
 
  • Gilla
Jocce81
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.