Hur fn får jag upp den här sockeln?

Sliten laddarkabel med tejpad anslutning hålls upp, på en bakgrund av en fläckig matta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Sitter förmodligen ett låsbläck inuti, men det är inte meningen att du ska öppna sockeln
 
Var bara att ta polygripen så gick det att gänga isär :)
 
Har man ingen polygrip kan man trycka ner låsfjädern som sitter inne i botten av lamphållaren med tex en skruvmejsel, sedan brukar det aldrig vara nått problem, om man trycka ner fjädern medans man skruvar upp lamphållaren.
 
  • Gilla
Davince och 3 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
Har man ingen polygrip kan man trycka ner låsfjädern som sitter inne i botten av lamphållaren med tex en skruvmejsel, sedan brukar det aldrig vara nått problem, om man trycka ner fjädern medans man skruvar upp lamphållaren.
Ja det var det att jag såg inget att trycka ner, inte verkade det som att det fanns nåt sånt heller men jag tittade väl inte speciellt noga efter jag fått upp den, men innan så lyste jag och kolla
 
Det sitter nästan alltid en låsfjäder i lamphållare, av den orsaken att man ej av misstag ska gänga av en del av lamphållaren tex då man ska byta lampa och lampans gäng går lite trögt.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
E elmont skrev:
Det sitter nästan alltid en låsfjäder i lamphållare, av den orsaken att man ej av misstag ska gänga av en del av lamphållaren tex då man ska byta lampa och lampans gäng går lite trögt.
Ja så är det nog
 
nino nino skrev:
Ja så är det nog
Dessutom tror jag att det är en E14 och inte en E10 ;)
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Det där kallar jag lamhållare. För mig är sockeln gängan på lampan.
Är det bara jag?
 
E elmont skrev:
Dessutom tror jag att det är en E14 och inte en E10 ;)
Ja det är det ju så klart, jag höll på med adventsljusstakarna samtidigt och kikade på den förpackningen, det var E10 :D
 
D Daniel 109 skrev:
Det där kallar jag lamhållare. För mig är sockeln gängan på lampan.
Är det bara jag?
Tror att alla förstod vad jag menade även om det kanske inte var rätt ord...?
 
Resistor Resistor skrev:
men det är inte meningen att du ska öppna sockeln
Hur ska man annars kunna byta sladd? :thinking:
 
Åsa Lund
Alfredo Alfredo skrev:
Hur ska man annars kunna byta sladd? :thinking:
Slit och släng
Det är inte meningen att du ska kunna byta :rolleyes:
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Slit och släng. Det är inte meningen att du ska kunna byta :rolleyes:
Fast om den där lamphållaren är lika normal som den ser ut är den lättöppnad om man trycker ner "låsblecket" som flera nämner. (y)
 
  • Gilla
Daniel 109
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.