Har tidigare haft tillgång till kompressor med alla möjliga verktyg på jobbet, men har ni bytt jobb och behöver därför införskaffa en kompressor själv för att kunna använda hemma.

Först och främst är det en mutterknackare och påfyllning av luft som skall användas, men kommer säkert utökas till slipar, rondeller och massa andra verktyg framöver.

Kommer vara mellan 10-15m slang kopplat från kompressorn.

Mutterknackaren jag kollat på är denna, är den något att ha eller bör jag titta på någon annan bättre? Blir mest hjulbyten men kommer även lossas/dras annat när det skruvas, så kanske behöver starkare?

https://www.proffsmagasinet.se/maskiner … 1D46F9AD76

Sen till den stora frågan! Vilken kompressor ska jag köra med? Jag har möjlighet att montera 3-fas om det behövs för storlekens skull. Men jag vill helst komma undan så billigt som möjligt utan att köpa något skräp.
Vilken fri avgiven luftmängd bör jag minst satsa på?
Har ni några tips på kompressor till vettigt pris, länka gärna.
 
Bauhaus vertikala 90liters är en Nuair med nytt namn. Mycket kompressor för pengarna.
 
  • Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Har en sån Bauhaus/nuair, vill gärna ha lite mer än 10A vid uppstart.
I övrigt är jag nöjd :)
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Har en sån Bauhaus/nuair, vill gärna ha lite mer än 10A vid uppstart.
I övrigt är jag nöjd :)
Har du problem med att säkringen går? Det har jag aldrig märkt av. Har C10 i centralen och har den inkopplad via en 9m kabelrulle på väggen (fastare installation kommer senare).
 
MathiasS MathiasS skrev:
Har du problem med att säkringen går? Det har jag aldrig märkt av. Har C10 i centralen och har den inkopplad via en 9m kabelrulle på väggen (fastare installation kommer senare).
Första gången förra veckan, har väl haft maskinen ett år nu.
Skjöt tre tröga proppar på raken när jag försökte starta den.
Kan tilläggas att den står i ett frostfritt utrymme som höll 6-7 grader.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Första gången förra veckan, har väl haft maskinen ett år nu.
Skjöt tre tröga proppar på raken när jag försökte starta den.
Kan tilläggas att den står i ett frostfritt utrymme som höll 6-7 grader.
Ok, ungefär samma här, lite varmare har jag kanske i garaget. Du får byta till någon mer lättflytande olja kanske....:)
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.