Hej

Finns en lägenhet som jag kanske ska köpa. Men behöver hjälp med planlösningen. Det jag vill åt är att få det öppet mellan kök/vardagsrum. Sedan vill jag klämma in ett rum/kontor till vid fönstret i nuvarande kök på 7-9m2.

Vad ni ska utgå ifrån:
  • Vi utgår från att väggarna inte är bärande.
  • Inkommande vatten vid nuvarande diskho ska inte dras om.
  • Gällande mått har jag inga utan vi utgår från ungefärliga. Spis/garderober på ritning med standardbredd 600mm blir referens.
  • Öppet mellan vardagsrum/kök
  • Rum/kontor på ca7-9m2 vid nuvarande fönster kök ska till.
  • Nuvarande sovrum, badrum och klädkammare vill jag inte göra något med (garderob i sovrum kan ingå i resterande planlösning).
 
  • Schematisk lägenhetsplan med sovrum, kök, badrum, vardagsrum, balkong, hall och klädkammare. Notis om möjliga avvikelser.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Med risk för att låta dum men det låter redan som att du vet vad du vill göra. Vad är det du vill bolla?
 
  • Gilla
16386
  • Laddar…
BirgitS
F FRS05 skrev:
Inkommande vatten vid nuvarande diskho ska inte dras om.
Går stammarna för vatten och avlopp mellan lägenheterna ovan och under rakt bakom diskhon?
F FRS05 skrev:
Öppet mellan vardagsrum/kök
Får du då inte vatten- och avloppsrör i öppningen mellan rummen?
 
  • Gilla
16386
  • Laddar…
Med (stor) risk för att det inte går pga vad ovan kommentarer säger eller att kontoret blir för litet för att nyttja… men kanske går det att göra något i denna stilen. Tyvärr försämras ju möblerbarheten i vardagsrummet, men det går kanske att få till någon lösning för det.
Planritning av lägenhet med sovrum, vardagsrum, kök, balkong, badrum. Handskrivna anteckningar och markeringar överlagrade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Eller såhär för att slippa peta på sovrumsväggen:

Planritning av lägenhet med sovrum, vardagsrum, badrum, klädkammare, hall, balkong. Handskrivna markeringar, möjlig möblering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.