Tobzter
Jahopp då har en gren från ett träd ramla å dragit med sig luftburen fiberkabel utdragen från inkommande i huset .Så nu finns de inge wifi som barnen uttrycker sig ;)
Har telia men är de även dom som äger kabeln ?
Vart vänder man sig för att få hjälp telia ?.
Ryker alla julklappspengar eller är de någon som har en uppskattning va detta kalas kan gå loss på ?
 
hsd
Felanmäl hos Telia
 
Tobzter
Oki då får ja slå dom en signal i morrn stängde 19.
Tack för info (y)
 
Är det ett träd som dragit sönder ledningen så behöver inte du betala något. Är det Telia som äger nätet lagas det oftast på 1-3 dagar.
 
Tobzter
Låter lovande... trädet står på min tomt ..
 
Tobzter Tobzter skrev:
Låter lovande... trädet står på min tomt ..
Det spelar ingen roll, dock kan jag tycka att du själv skulle tagit ned trädet/grenar för att slippa situationen som är nu ;)
 
Tobzter
Jo alltid bra vara efterklok. Men kan ju inte ta ner alla träd :rofl:
 
Jag råkade dra av fiberkabeln inne.vid renovering. Fibern ägdes av Telenor, de skickade ut en tekniker som svetsade ihop kabeln- ingen kostnad för mig!
 
Om du själv måste betala så brukar det kosta mellan 3000-10000 att reparera. Dock brukar hemförsäkringen täcka kostnaden så du åker på självrisken (ex 1500:)
 
Fiberleverantören äger normalt fibern och fiberboxen och har ansvar för den. Om du klipper eller gräver av den själv kan de kräva dig på ersättning men inte vid olycka.
Min fiber blev avbiten av möss och Telia fixade utan någon kostnad.
En rotvälta drog ner grannens, samma sak, Telia kom och fixade utan kostnad.
 
Tobzter
Telia står för allt ;) sen när dom kommer är en annan femma
 
Tobzter Tobzter skrev:
Telia står för allt ;) sen när dom kommer är en annan femma
För mig var de här på två dagar, Ekerö, Stockholm
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.