När jag tittar på planlösningar ser jag sällan plats för sminkbord i badrummet. Borde man ha det? Jag har än så länge bara en son och vet ju inte om jag kommer att få en dotter i framtiden, men jag själv torkar ju håret och sminkar mig nästan varje dag.

Som det är nu har jag sminket på lilla toaletter (där vi inte dushar) och hårtorken i sovrummet. Kanske det hade varit praktiskt att ha allt på ett ställe? Och en ordentlig nackspegel. Blir det för mycket imma på spegeln för att sminka sig i badrummet? Där vi bor nu bli det det, men vi har kanske dålig ventilation och litet badrum. Dessutom dålig belysning. Man vill ju inte sminka sig i sovrummet där man inte har tillgång till vatten.

Hur gör ni?
 
A
Alltid i badrummet! Måste absolut ha bäst ljus där! Dessutom har jag kontakt i badrummet om jag skulle vilja torka håret. Hade ett "sminkbord" ett kort tag i tonåren men det slutade alltid med att jag gick in på toan iaf så...
 
Men blir det inte imma på spegeln efter att minst 2 personer dushat?

Är det bra att ha ett bord där man sitter ner eller står? Jag tror det är bäst att stå upp, men det är kanske bara för att jag är van vid det, eftersom jag inte har någonstans att sitta nu. Funderar på om jag ska göra plats för en stol eller inte. :)

Nån som har några snygga planlösningar av badrum med sminkbord?
 
Kolla in det supersnygga skåpet som ikea har för smink! Vill ha!!!
 
A
Jo det blir imma, men vi har fönster så... Brukar ändå vilja "torka ordentligt" innan jag klär på mig å sminkar mig och den försvinner ju ganska fort.
 
Det finns medel mot imma.
Brukar finnas på bensinstationer, kan säkert finnas i byggvaruhus med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.