1. Jag behöver tigersågen när jag ska gå bananas på mina 70tals garderober.

2. Byggservice Adolfsberg 450 kr
 
U Ulrika M.M skrev:
[bild]
Tigersågen BOSCH GSA 1100 E står på spel.

Den här veckan tävlar vi ut en tigersåg :cool:

För att delta i tävlingen behöver du:

1. Motivera varför just du ska vinna.
2. Svara på nedanstående fråga.

Fråga: I vår stora kartläggning av hantverkarnas timpriser var det en snickare i Helsingborg som hade lägst pris. Vad heter snickaren och vad tar hen för pris per timme?

Rätt svar hittar du här: [länk]

Vinnaren utses 25/11

Denna tävling är inte sponsrad.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
-----------------------------------------------
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn-och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
1. En tigersåg tillhör väl kategorin verktyg som fungerar till typ alla renoveringar och är ett måste ha i verktygslådan.

2 Billigaste timmpriset hittar man hos Byggservice Adolfsberg.
 
1. Var för en månad sedan och hjälpte en att montera 5 st fönster, men då denna hade råkat blandat ihop måtten under beställningen så var 4st fönster för smala och för höga inför jobbet hade jag en sprillans ny tigersåg med mej av tydligen sämre kvalité efter 5 st nersågade fönster, 4 st nersågade öppningar i plankvägg i konstiga vinklar så hade hela tigersågen skavt sönder all skyddande gummi, hackat sönder anhållet och inför sista snittet slog den av den pendlande axeln så fick avsluta jobbet med multisågen. Har sen dess sökt en tigersåg men kombinationen student och satsa på kvaliteten den här gången lirar inte ihop.
2. Byggservice Adolfsberg 450 kr
 
U Ulrika M.M skrev:
[bild]
Tigersågen BOSCH GSA 1100 E står på spel.

Den här veckan tävlar vi ut en tigersåg :cool:

För att delta i tävlingen behöver du:

1. Motivera varför just du ska vinna.
2. Svara på nedanstående fråga.

Fråga: I vår stora kartläggning av hantverkarnas timpriser var det en snickare i Helsingborg som hade lägst pris. Vad heter snickaren och vad tar hen för pris per timme?

Rätt svar hittar du här: [länk]

Vinnaren utses 25/11

Denna tävling är inte sponsrad.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
-----------------------------------------------
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn-och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
1. En tigersåg skulle förenkla för oss att såga upp för fönstret i bastun som sambon byggt.
2. Byggservice Adolfsberg 450kr/h
 
1. Har påbörjar ett större projekt där det är mycket rivning innan det är tid för uppbyggnad. Så här hade ett tigersåg från Bosch passat perfekt.

2. Byggservice Adolfsberg 450 kr
 
1. Vi har lite problem med värmetransporten i huset, kylan lägger sig som ett lock i trappen och hindrar den varma luften att stiga upp från nedervåningen. Efter diverse utredningar, mer eller mindre dyra åtgärdsförsök och annat tjafs funderar jag nu på att helt sonika såga upp större och större hål i golvet/taket tills jag får upp tillräckligt med värme. Vem behöver ett golv runt sängen ändå liksom..
Antingen det, eller så kommer den till god användning när det är dags för balkongrenovering i vår!

2. Företaget heter Byggservice Adolfsberg och tar 450 kr/timme
 
1. Jag har varit på väg att skaffa en Tiger, men så har annat prioriterats. När den behövts så har sticksågen åkt fram: Resultatet har oftast blivit ok, men ett blad mindre i lådan brukar det tyvärr bli... :(

2. Byggservice Adolfsberg 450 kr/h
 
SVAR:

1. Jag blir galen på röran bland sambons grejer! Verktyg är även för oss arbetssugna tjejer! Låt mig vinna en tigersåg. Jag kommer garanterat komma ihåg var den låg! Förutsättning för det tidigare, är att jag orkar till ordning ge mig hän, efter att ha kunnat såga smidigare, med min egna tigervän! (förlåt ...) :)

2. Timpris på 450kr, byggservice Adolfsberg
 
Fadai
  • Byggservice Adolfsberg. 450kr/tim. Jag har alla maskiner jag behöver utom en tigersåg. Den skulle komma till god nytta här.
 
1. Håller på och renoverar vårt nyköpta hus och det finns ingen ände i antalet verktyg man verkar behöva! En tigersåg vore ett ypperligt tillskott.
Har hittills fått låna farsgubbens såg och den har använts flitigt, men eftersom det finns en att låna investerar man inte själv. Vore dock smidigt att slippa låna den varje gång man ska göra något!
Har använt den även till rätt okonventionella saker, exempelvis att såga upp stubbar ur backen när vi tog över huset. Där fick den jobba, och många blad gick åt. Men vilken skillnad mot handarbete det blev!
En egen tigersåg vore helt enkelt guld!

2. Byggservice Adolfsberg som kostade ynka 450 kr/h.
 
U Ulrika M.M skrev:
[bild]
Tigersågen BOSCH GSA 1100 E står på spel.

Den här veckan tävlar vi ut en tigersåg :cool:

För att delta i tävlingen behöver du:

1. Motivera varför just du ska vinna.
2. Svara på nedanstående fråga.

Fråga: I vår stora kartläggning av hantverkarnas timpriser var det en snickare i Helsingborg som hade lägst pris. Vad heter snickaren och vad tar hen för pris per timme?

Rätt svar hittar du här: [länk]

Vinnaren utses 25/11

Denna tävling är inte sponsrad.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
-----------------------------------------------
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn-och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
1. Jag har för ett år sedan köpt ett hus som jag renoverar. Jag ska bygga nya rum till barnen, nytt kök, badrum samt många fler åtgärder. Tidplanen är många år framåt. Tigersågsn jag har gick sönder för några veckor sedan efter många års trogen tjänst, därför skulle en ny sitta som handen i handsken och barnen kan så småningom få flytta in i sina nya rum.

2. Byggservice Adolfsberg
 
1. Gjorde misstaget att jag skaffade en Ryobi 18v borstad tigersåg som dog efter en knapp timmes användning, självklart hade ju garantin gått ut också.

2. Byggservice Adolfsberg - 450 spänn timmen
 
1: Frugan (numera ex fru) stack och tog tigersågen med sig, därför är jag i starkt behov av en tigersåg.

2. Byggservice Adolfsberg. 450kr/tim
 
1. Under en längre tid har min far kämpat på med sin gamla tigersåg när han ställt upp i olika renoveringsprojekt. Jag vet att han skulle bli överlycklig om han fick en ny Bosch med extra riv som tack för all hjälp.

2. Byggservice Adolfsberg 450 kr
 
1. Motivera varför just du ska vinna.
2. Svara på nedanstående fråga.

Fråga: I vår stora kartläggning av hantverkarnas timpriser var det en snickare i Helsingborg som hade lägst pris. Vad heter snickaren och vad tar hen för pris per timme?

Rätt svar hittar du här: https://www.byggahus.se/priser-pa-snickare-malare-elektriker-rormokare

Vinnaren utses 25/11

Denna tävling är inte sponsrad.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
-----------------------------------------------
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn-och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.[/QUOTE]

U Ulrika M.M skrev:
[bild]
Tigersågen BOSCH GSA 1100 E står på spel.

Den här veckan tävlar vi ut en tigersåg :cool:

För att delta i tävlingen behöver du:

1. Vi har köpt ett hus från 1903 där det är 6 tum plankväggar där vi skall göra nya fönster och dörröppningar, samt öppna upp inne där det är 3 tums plankväggar. och då hade det verkligen underlättat med en tigersåg av god kvalitet då jag precis kört slut på en av lite sämre kvalitet.

2. Byggservice Adolfsberg 450 kr/timma
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.