Hej,

Det här är säkert en jättedum fråga, men om man vill plåta in en takkupa som i dag är beklädd med träpanel river man då först bort detta - eller plåtar man in hela kalaset?
 
Rickard.
Det beror lite på men man kan göra båda.
 
Rickard. Rickard. skrev:
Det beror lite på men man kan göra båda.
Okej, vad kan vara skäl till att man göra olika? Vi skulle vilja ta bort panelen innan plåtning då vi är osäkra hur det är med isolering osv.
 
Rickard.
S skanfals skrev:
Okej, vad kan vara skäl till att man göra olika? Vi skulle vilja ta bort panelen innan plåtning då vi är osäkra hur det är med isolering osv.
Vill man bort med det så gör man det såklart. Förstår inte riktigt vad du menar med isoleringen men beroende på vilken plåt ni vill ha så får man helt enkelt bygga en lämplig konstruktion för det.
 
Rickard. Rickard. skrev:
Vill man bort med det så gör man det såklart. Förstår inte riktigt vad du menar med isoleringen men beroende på vilken plåt ni vill ha så får man helt enkelt bygga en lämplig konstruktion för det.
Tack för svar! Okej, där visar jag väl min okunnighet. Så det finns ingen isolering, skiva eller dylikt under panelen som kan behöva ses över i samband med renovering? Något som kan ha tagit stryk genom åren?
 
Rickard.
S skanfals skrev:
Tack för svar! Okej, där visar jag väl min okunnighet. Så det finns ingen isolering, skiva eller dylikt under panelen som kan behöva ses över i samband med renovering? Något som kan ha tagit stryk genom åren?
Det är ganska svårt för mig att spekulera om, om ni behöver göra något mer än att bara plocka bort panelen syns när panelen är bortplockad helt enkelt.
 
  • Gilla
skanfals
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.