Hej !

Jag undrar om någon vet en bra kvalitetsansvarig här i Skåne. Gärna i Malmö/ Lund området.

Vad har ni andra betalt era kvalitetsansvariga ? Vi har pratat med en kille som vill ha 15000:-. Är det rimligt ?

Tacksam för svar
 
15 000 är ett vanligt pris.
 
Priser mellan 10000-20000 är vanligt / rimligt
 
Vi betalade 17000kr för vår KA och det var verkligen värt varenda öre
 
vi betalade också 15.000 kr

dock visade det senare att KA ville ha 5000 extra för varje liten ombesiktning etc. Jag föreslår att ni reder ut vad dessa 15.000 inkluderar redan innan kontrakt (t.ex ingår det endast en besiktning eller det är det så att han som KA har ansvar till dess att huset är slutbesiktigat av Garbo?)

Företaget som vi anlitade är baserad i Staffanstorp (airjon) och verksamma över hela skåne. (Se gärna annan inlägg under juridik för mer info..det har blivit tråkiga efterföljder).
 
vi betalar 8000 för vår men då bygger vi ett modulhus så det är ju inte så mycket jobb för KA:n. Han har olika pris beroende på hustyp, lösvirke, prefab, modul.
 
Akta er för såna som tar timpris , blev lurad av nån i Alvesta , skickade faktura på 13500 :- för 4,5 tim jobb.Vi var på möte hus komunnen, skisade en rittning (som var fel ) och han kopierade Kontrollplanen från internet och sen skickade den till mig. Har betalt 4500:- , ändå det är för mycket för det jobbet. Nu har jag en med fast pris 10000:- tills jag blir klar med huset.Bygger själv .
 
Kan verkligen rekommendera Jack Stock, som hjälp oss mycket i vårt bygge. Inte billigast men en mycket bra och kunnig person.

Hans företag heter Jast konsult.
maggan som byggt stenhus i Eslöv
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.