Vi har FTX som fungerat bra. Dock när vi nu har ett par minusgrader upplever jag att frånluften ökat på mycket? den låter i alla fall väldigt mycket mer...Kan det stämma? och ska det vara så? är det inte risk att man suger ut för mycket varm luft? jag har provat att stääla ner den på läge "låg" och då verkar den ju lugna sig lite...
 
Vad är det för tillverkare och modell?
Hur är den inställd?
 
Demmpa Demmpa skrev:
Vad är det för tillverkare och modell?
Hur är den inställd?
Systemair save VSR 500 EC. Inställningen är gjord av leverantören vid installationen. Finns läge I, II och III där II ställts in att vara normalläget. När det blev kallt kändes det som om framförallt "suget" i fånluften ökade rejät. Nu har vi t v satt ned på läge I och det verkar bättre. Tilläggas kan möjligen att modellen som jag fick är något större dimension än vad som ursprungligen var beställt, då vanliga lilla var slut p g a leveransproblem i pandemin. Husets yta är ca 280 m2 i två plan med källare som ena planet.
 
Vilken manöverpanel, ”Save Touch” eller ”Save Light”?
 
Demmpa Demmpa skrev:
Vilken manöverpanel, ”Save Touch” eller ”Save Light”?
Känner inte igen någon av dessa? Jag har en touch panel från Recovent med läge I, II och III. Men gissar att det inet är det du menar. Någon annan manöverpanel känner jag inte till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.