Hej.
har beställt en ny IM-kanal som verkar vara dåligt uppsatt. Den böjde sig när första snön dök upp. Har självklart reklamerat och kommer inte betala förrän det är fixat. Hur skulle ni lösa detta? Med ett stödband som fästes lite ovan kanalen?

Två murade skorstenar på ett grönt tegeltak, himmel, dimmig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Galt
Ludde Jakobsson Ludde Jakobsson skrev:
Hej.
har beställt en ny IM-kanal som verkar vara dåligt uppsatt. Den böjde sig när första snön dök upp. Har självklart reklamerat och kommer inte betala förrän det är fixat. Hur skulle ni lösa detta? Med ett stödband som fästes lite ovan kanalen?

[bild]
Ser ut som att det behövs ett snörasskydd, antingen ett v-format som får snön att glida på båda sidor om huven eller ett vanligt staket som får snön att ligga still tills den smält bort.
 
Galt Galt skrev:
Ser ut som att det behövs ett snörasskydd, antingen ett v-format som får snön att glida på båda sidor om huven eller ett vanligt staket som får snön att ligga still tills den smält bort.[
Jag var inne på det också, men jag tycker kanske att leverantören at IM kanalen skall informera mig att detta behövdes läggas till.
 
  • Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
Har du själv monterat eller har du haft en yrkesman till hjälp?
 
Ludde Jakobsson Ludde Jakobsson skrev:
Hej.
har beställt en ny IM-kanal som verkar vara dåligt uppsatt. Den böjde sig när första snön dök upp. Har självklart reklamerat och kommer inte betala förrän det är fixat. Hur skulle ni lösa detta? Med ett stödband som fästes lite ovan kanalen?

[bild]
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig.
Men var får man tag på en sån, och hur mycket får man betala?
Har grönt tak och plåtdetaljer i ärgad koppar och skulle behöva skaffa en takhuv.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig.
Men var får man tag på en sån, och hur mycket får man betala?
Har grönt tak och plåtdetaljer i ärgad koppar och skulle behöva skaffa en takhuv.
Menar du huven till skorstenen eller huven till im-kanalen?
 
Ludde Jakobsson Ludde Jakobsson skrev:
Menar du huven till skorstenen eller huven till im-kanalen?
Huven till imkanalen :)
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Huven till imkanalen :)
Jag betalade drygt 9500 med montage, Den är för 160 rör. Efter Rot. Jag har fått priser upp till 30.000 för en kåpa så jag tyckte 9500 var billigt och enligt mig ser det helt OK ut. Har pratat med leverantören och dom skall fixa till det så fort snön kommer. Dom kommer förstärka allt och sedan sätter vi ett snörasskydd ovan i koppar också.
 
  • Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
Ludde Jakobsson Ludde Jakobsson skrev:
Jag betalade drygt 9500 med montage, Den är för 160 rör. Efter Rot. Jag har fått priser upp till 30.000 för en kåpa så jag tyckte 9500 var billigt och enligt mig ser det helt OK ut. Har pratat med leverantören och dom skall fixa till det så fort snön kommer. Dom kommer förstärka allt och sedan sätter vi ett snörasskydd ovan i koppar också.
Lokal plåtslagare?

Skönt att dom ser till att fixa det :)
 
Jag tror dom gör lite jobb runt i Mälardalen. Vill du ha kontakten så PMA mig så får du kontaktuppgifter.
 
Ludde Jakobsson Ludde Jakobsson skrev:
Jag tror dom gör lite jobb runt i Mälardalen. Vill du ha kontakten så PMA mig så får du kontaktuppgifter.
Lite långt norröver för en sydskåning som mig, får leta efter lokala förmågor.
 
F fribygg skrev:
Har du själv monterat eller har du haft en yrkesman till hjälp?
Yrkesman till hjälp. Jag köpte den ink montage och genomföring.
 
Ludde Jakobsson Ludde Jakobsson skrev:
Yrkesman till hjälp. Jag köpte den ink montage och genomföring.
Men det var väl varken nån takläggare eller plåtslagare som monterade åt dig av bilden att drömma, pannorna ovanför 'rider' på plåten.
 
  • Gilla
Uwe H
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Men det var väl varken nån takläggare eller plåtslagare som monterade åt dig av bilden att drömma, pannorna ovanför 'rider' på plåten.
Jag ser vad du menar men jag kan också säga att jag sett värre både från takläggare och plåtslagare. Men det var han som gjorde imkanalen som satte dit den och den ser inte så illa ut tycker jag.
 
Är rännan undertill också gjord av koppar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.