Vi funderar på att köra kyl, frys och ugn i aluminium istället för rostfritt när vi renoverar köket. Luckorna kommer att vara vita, ej kritvita och högblanka utan mer som Ikeas ädel. Frågan är hur det ser ut med aluminium mot dessa icke-kritvita luckor? Blir det kanske snyggare med rostfritt trots allt då kontrasten blir skarpare?

Har letat i köksbutikerna efter ett uppställt kök med vita luckor och aluminiumkyl men hittar inga, alla har bara rostfritt...
 
Hej!

Jag tror det blir fint som Du planerar. Aluminium är ju i sig lite matt vilket ger samma ljusupplevelse som Dina luckor.
 
Tycker helt klart att du ska välja aluminium! Både snyggare och blir mindre fingeravtryck på det...
 
Har också högblankt vitt och alla vitvaror i aluminium. Ser lite mer 2000-tal ut än med rostfritt tycker jag.
 
Vi har ett grädd-vitt kök (Ballingslöv Studio) med vitvaror i aluminium och vi är mycket nöjda med det. Till detta har vi svarta granitbänkskivor. Jag tycker absolut inte att det ser konstigt ut på något sätt eller att det skulle skära sig till det "icke-vita".

Vi ville inte ha ett sterilt kök som enbart gick i svart, vitt och rostfritt/alumunium som är väldigt populärt nu utan vi var mer ute efter en modern men ändå varm och välkomnande känsla i köket. Vilket jag (om jag själv får säga det :) ) tycker att vi har lyckats bra med!
 
Mary-Lou : du har möjligtvis inte en bild att slänga in??
 
Mary-Lou .. Jag vill också se en bild på ditt kök..

Ska också ha Ballingslöv Studio och vet inte om vi ska välja aluminium eller rostfritt.
 
Amy & v70: Jag ska försöka fixa fram ett par bilder. Har ingen möjlighet idag men ska försöka få fram något i helgen!
 
Tjoho Mary-Lou -
Tänkte höra om du lyckats ordna bilder? *nyfiken*

Puffar upp tråden lite även för fler svar. Någon annan som har bild på vitt kök (ej kritvitt) med vitvaror i aluminium??
 
Hoppas detta funkar! Här kommer ett par bilder på mitt kök.
 
  • Bild2.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild1.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tusen tack Mary-Lou!!! Ditt kök ser exakt ut som en av ritningarna vi gjort till köket, har dock gjort några förändringar sen dess eftersom vi inte har det så praktiskt avgränsat som du med väggar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.