Har rengjort så gott jag kan med grovdammsugaren. Men det blir ju inte jättebra med en slang som inte får loss skiten. Passade även på att lufta och fylla på vatten.
Totalt sett så går det bättre nu och kompressorn går mera men det drar ändå väldigt mycket energi. Både lördag och söndag har det dragit 66-68kWh totalt i huset. Borde ligga på max 55kWh tycker jag. Tittar jag bakåt i historiken så landar det i den häraden vid dessa temperaturerna ute. Högsta förbrukningen feb-mars detta året är 59kWh. Kan ge mig f*n på att det handlar om att elpatronen går för mycket...
 
du kan rengöra förångaren med vatten, det rinner igenom och åker ut i kondensavloppet
 
jonas_da jonas_da skrev:
Det skall den verkligen inte göra. Min går hela vintern utan att "vila". Din stoppar för att den isar igen. F370 är inte gjord för att gå med avluft på -5. Du behöver högre luftflöde.
@jonas_da Du har helt rätt(y) Ventilationsgallret för avluften utanpå fasaden var igensatt av nåt som ser ut som söndersmulad Armaflex som gjorde att ventilationen och sålunda uppvärmningen av värmeväxlaren blev för dålig. När jag tog bort det så har avfrostningarna upphört! Men kompressorn har fått utstå många omstarter så får se om det påverkar livslängden...
 
  • Gilla
jonas_da
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.