I fritidshuset har vi ett enkelt nätverk med kontantkort till vilket vi bl a har kamera ansluten. Denna kamera D-link larmar via mail vid händelse, men tydligen inte (?) till mobilnummer. Det verkar inte som det finns någon kamera med den varianten (att meddela till mobilnummer). Försäkringsbolagen erbjuder en mindre rabatt om man har en kamera eller larm som är kopplat till (två) mobilnummer och "larmar" vid händelse/intrång. Givet att man har ett nätverk, finns det något larm som man till en rimlig kostnad kan ansluta och uppfylla kravet från försäkringsbolaget?
 
Gissar att försäkringsbolagen bara ger rabatt till de kamerasystem de samarbetar med. Dvs att det de ger i rabatt tar de tillbaka den andra vägen.
Finna många olika system. Jag valde Nexsmart och är nöjd. Deras support är dessutom bra. Men det finns säkert andra system som fungerar bra.
 
Vi har använt Unifi-kameror, de larmar i en app. Jag vet inte vad försäkringsbolag tycker om dem, men de funkar okej och Unifis accesspunkter är trevliga.
 
B Byggsnyggen skrev:
Gissar att försäkringsbolagen bara ger rabatt till de kamerasystem de samarbetar med. Dvs att det de ger i rabatt tar de tillbaka den andra vägen.
Finna många olika system. Jag valde Nexsmart och är nöjd. Deras support är dessutom bra. Men det finns säkert andra system som fungerar bra.
¨
Har läst på om Nexsmart och lösningen verkar bra och prisvärd. Kan man koppla mer än 1 mobil till push meddelanden? det är något som försäkringsbolagen ofta kräver för att man ska vara berättigad till rabatt på premien.
 
S sepani skrev:
¨
Har läst på om Nexsmart och lösningen verkar bra och prisvärd. Kan man koppla mer än 1 mobil till push meddelanden? det är något som försäkringsbolagen ofta kräver för att man ska vara berättigad till rabatt på premien.
Har inte testat detta. Återkommer.
Kanske någon annan som vet?
Annars kan du prova att maila deras support. De brukar svara utförligt.
 
  • Gilla
sepani
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.