Hej duktiga kompisar.Kan någon på en enkelt svenska förklara till mig om jag kan koppla en plejd CTR 01 till taklampan och hur kan jag göra detta. Och varför tänkte jag till taklampan? Jag hade en strömbrytare , men den är borta och kablarna är kopplade , så lampan som jag har är alltid på och den kontrollerar jag med en smart lampa, just nu) . Jag har en TV som är fastnat och bakom TV hade jag strömbrytaren.... Men hursomhelst. Om jag tänker rätt, kabelen från taket ska kopplas till plejd och sen från plejd det ska gå ut en/eller två kablar till lampan? Men på själva lampan jag kan se bara vilken är jordat kabel, jag ser/fattar inte vem är N eller L? Jag är så dåligt med detta. Kan någon rita en schema / förklara lite bättre, tack.
 
  • Eluttag med strömkabel kopplad till blå styrenhet, exponerade kopparkablar, på träbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Eluttag, avslutad kabel, blå kopplingsdosa, demonterad guldfärgad lampfot på ett träbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Eluttag under installation, gula väggar, öppen vit plastkropp, svarta och gröna kablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Stor, avstängd TV på vägg med blommigt tapetmönster, högtalare och fjärrkontroller nedanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det kvittar egentligen vilken av trådarna till lampan som är fas & nolla.
Normalt lägger man fasen i mitten/botten på lampsockeln och nollan på sidan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.