Hej,

Vi är i full gång att renovera våran tvättstuga, i denna ska vi ha en luft/vattenvärmepump som ska värma ca 140 m2.

Tänkte försöka få med matningen till pumpen när vi ändå rivit ner väggar och tak, men i dessa tider har vi ännu inte fått tag i någon som har varit och kollat, så jag tänkte höra med er om ni har koll på vilken diameter jag bör ha på slangen från elcentralen till värmepumpen?

Ska värma ca 140m2 med inbyggd varmvattenberedare.

Tack :)
 
O
I handboken till den pump du skall ha står det normalt sett hur stor säkring den behöver. Jag har svårt att tro att det krävs mer än 16A 3-fas. Då pratar vi 5 stycken 2,5 kvmm kopplingsledningar och det får du lätt plats med i ett vanligt 20 mm flexrör.
 
  • Gilla
Zaidkah
  • Laddar…
Tack :)
 
Z Zaidkah skrev:
Hej,

Vi är i full gång att renovera våran tvättstuga, i denna ska vi ha en luft/vattenvärmepump som ska värma ca 140 m2.

Tänkte försöka få med matningen till pumpen när vi ändå rivit ner väggar och tak, men i dessa tider har vi ännu inte fått tag i någon som har varit och kollat, så jag tänkte höra med er om ni har koll på vilken diameter jag bör ha på slangen från elcentralen till värmepumpen?

Ska värma ca 140m2 med inbyggd varmvattenberedare.

Tack :)

Mitsubishi luft/vatten kör med 1 matning ut till utedelen och 1 matning in som går till elpatronerna.
 
  • Gilla
Zaidkah
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.