Hej!

Jag saknar ett "gör det själv forum" där man kan skriva in alternativa gör det själv lösningar.
Tex smarta förslag på hur man gömmer kablage, bygger egna hörnlösningar för kök,mm
Kanske kan man ha en gör det själv lösning under varje avdelning.

Någon som tycker som jag, eller har andra ideer?
 
  • Gilla
frasse1972
  • Laddar…
Bra förslag tycker jag. Skulle kunna vara lite som läsarnas egna tips i t.ex. tidningen Gör det själv. Det kommer nog att bli mer överskådligt än dagens utspridda tips där man måste veta vad man vill innan man kan söka efter det.

Det är ju så (iallafall för denna förvirrade unge (!) man) att ibland vet man inte vad man behöver veta förrän efteråt ;)
 
Är det inte risk att ett GDS-forum blir en salig blandning av alla de andra forumen vilket därmed gör att bra info blir spridd på olika håll. En fiffig kökslösning ligger inte i köksforumet, en smart kabelgömma ligger inte i elforumet osv. Jag röstar emot GDS-forumet ;)
 
Mikael_L
Jag röstar också emot ett speciellt gds-forum!

Då tycker jag det är bättre med en klistrad tråd med länkar till lämpliga gds-tips.
Ungefär som den verktygsforumet klistrade: "tips och tricks med maskiner", eller vad den nu heter.
 
Låter som en bättre lösning i mina öron också
 
.....gds-forum - är inte Byggahus.se i allt väsentligt en oas där man lämnar och hämtar goda råd?

Jag menar, att det idag fungerar alldeles ypperligt. Om anmärkning skall riktas mot något. så är det dålig snurr på Sökfunktionen, och det används alltför få bilder. Visa med bild och skriv kortare!

per
 
Jag ger mig inte..
Kan man inte ha en GDS forum under varje kategori för att slippa att det blir blandat.

tex så kan man under kök hitta hur man har byggt en egen diskho i betong, gjort en inbyggd förvaring dold i bänskivan medan man under golv kan läsa om hur man bygger ett eget slagverktyg för golvsättning mm.

Tycker det kan vara bökigt att hitta i forumet ibland.
 
  • Gilla
frasse1972
  • Laddar…
Det du önskar är ju allting serverat på ett fat... många fiffiga GDS-lösningar visas som svar på någon persons frågor eller funderingar. Ska moderatorerna då avgöra om det är en GDS-lösning och flytta tråden till GDS-underkatergorin? Om inte, tänkte du att alla som postar ett svar på en fråga måste avgöra om innehållet i posten kan ha ett GDS-värde och även posta ett inlägg i underforumet? Nej, är man sugen på tips och idéer tycker i alla fall jag att det är mycket mer givande att harva ett forum eller en sökning i en timme eller tre för att läsa mig till flera olika tips och tankar. Tips och tankar som oftast är just en mening eller två som svar på en fråga någonstans i en lång tråd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.